Fotogaléria:Dacia Lodgy – z okruhov na cesty
Od začiatku febtuára sa už nevyrába auto, ktoré po vojne pomohlo postaviť celú Britániu na vlastné nohy.
Život po druhej svetovej vojne nebol najjednoduchší. Tým šťastnejším stál dom a mohli si v suchu pochutnávať na mäse z konzervy, ktorú sa armáde podarilo zachrániť niekde na pláži v Normandii. Každého cieľom bolo dostať krajinu do pôvodného stavu a vrátiť sa späť do normálneho života. Podobnú situáciu v tej dobe zažívali aj automobilky, ktoré sa počas vojny živili výhradne výrobou vojenských vozidiel. Po osobných autách, z pochopiteľných príčin, nebol po vojne veľký záujem, a preto sa snažili experimentovať. Automobilka Rover na to išla celkom šikovne. Pár chlapíkov sa s originálnym Jeepom Willysom zatvorila do garáže, kde niekoľko mesiacov zbierali „inšpiráciu“. V roku 1948 prišli s autom, ktoré po vojne pomohlo postaviť na nohy celú Britániu. Tým autom bol Land Rover- označenie Defender sa začalo používať až v roku 1990. Ten si za pomerne krátku dobu získal sympatie nielen v Británii, ale na celom svete. Z Land Roveru sa stala ikona, ktorá sa s malými zmenami vyrábala dodnes.
Podľa správy už 2,2-litrový naftový motor, používaný v modely Defender, nespĺňal emisné normy. Diskutovalo sa aj o bezpečnosti. Mäkká karoséria, nedostatok airbagov a hranatá karoséria, ktorá by chodcov v prípade zrážky veľmi nenadchla, tiež nenahrávala legende do karát. Posledný Defender – kabriolet z edície Heritage – opustil závod v anglickom Solihulle 29. januára.
Land Rover však neplánuje odložiť názov Defender do šuplíka. Už pred piatimi rokmi na autosalóne vo Frankfurte predstavil Land Rover koncept DC100, ktorý je predzvesťou nového Defendera. Špekuluje sa, že nový Defender sa bude vyrábať v závode pri Nitre. Či to tak skutočne bude, ukáže čas.