Lexus GS: O level vyššie

Peter Orosz, 01.02.2016
GS je jediným športovým sedanom prémiovej kategórie, pri ktorom si zákazníci môžu vyberať z dvoch plne hybridných verzií.

Po štyroch rokoch od uvedenia na trh prešla rada GS od Lexusu modernizáciou. Najviac viditeľné sú zmeny exteriéru. Predná maska dostala nový tvar, charakteristický pre súčasné modely. Pribudli svetlomety, ktoré teraz využívajú plnohodnotné LED svietenie a separátne uložené denné svietenie pod hlavným svetlometom. Zmeny v dizajne so sebou priniesli nepatrné zväčšenie auta na dĺžku o 30 mm na 4 880 mm.

V interiéri pribudli kvalitnejšie materiály a vylepšená technika. Za zmienku stojí možnosť zobrazenia údajov na celú plochu 12,3“ dotykového displeja a lepšia grafika head-up displeja, ktorý po novom poskytuje viac informácií pre vodiča. Do výbavy sa dostala aj nová aparatúra Mark Levinson so sedemnástimi reproduktormi a funkciou CLARIFY pre zlepšenie čistoty zvuku.

Lexus GS je jediný model v tomto segmente, ktorý ponúka dva rôzne plne hybridné pohony v podobe GS 300h a GS 450h. Slabšia tristovka kombinuje pomerne výkonný elektromotor (103 kW) s benzínovým štvorvalcom, s objemom 2,5 litra (133 kW). Ten využíva systém duálneho vstrekovania a zvyšuje účinnosť motora pomocou Atkinsonovho cyklu. Celkový výkon tejto sústavy je 164 kW (223 k) a poháňaná je zadná náprava. V hybridnej verzii je dostupná bezstupňová automatická prevodovka E-CVT. Z nuly na sto sa dostanete za rovných 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h. Výrobca deklaruje mierne optimistickú spotrebu 4,4 l/100 km.

Vrcholom ponuky je GS 450h s vodou chladeným elektromotorom, ktorý disponuje výkonom až 147 kW. Ten je kombinovaný s benzínovým šesťvalcom o objeme 3,5 litra. Maximálny výkon tejto sústavy je 254 kW (345 k) a z nuly na sto akceleruje za 5,9 sekundy, pritom spotreba má byť len o 1,5 litra vyššia ako pri slabšej verzii 300h. Rýchlosť, ako už býva zvykom, je limitovaná na 250 km/h.

K režimom ECO, NORMAL a SPORT pribudne CUSTOMIZE, ktorý umožňuje meniť charakteristiky motora a podvozku podľa vášho nastavenia.

Novinky pribudli aj v oblasti bezpečnostných asistentov, ako napríklad automatické zastavenie pred prekážkou, adaptívny tempomat, systém rozpoznávania chodcov či asistent pre jazdu v pruhoch.