Fotogaléria:Prichádza doba elektrická

O týždeň sa začne predaj novej generácie jedného z najpopulárnejších SUV u nás.


Každá štvrtá Kia, ktorá sa predala minulý rok v Európe je práve Sportage. Recept na SUV značke v prípade minulej generácie vyšiel, preto sa dizajnéri rozhodli skôr pre evolúciu ako revolúciu. Najvýraznejšou dizajnovou zmenou oproti minulej generácii je predná maska. Tam došlo k oddeleniu reflektorov od mriežky chladiča, ktoré posunuli vyššie. Pri dávke predstavivosti to môže evokovať Porsche Macan, no bočná silueta je už typicky sportageovská.

Do ponuky pribudla aj verzia GT Line s upravenými nárazníkmi, doplnené o denné LED svetlá „Ice Cube“ známe z iných modelov radu GT. Rozmery sa zmenili len nepatrne. Šírka (1 855 mm) a výška (1 635 mm) zostali zachované. Do dĺžky však Sportage narástol na 4 480 mm (+40 mm) a rázvor natiahli na 2 670 mm (+30 mm). Môžeme teda očakávať viac priestoru pre cestujúcich vzadu. Konštruktéri zapracovali aj na akustickom komforte pridaním izolačných materiálov do palubnej dosky, dvojitému tesneniu dverí a hrubšiemu čelnému sklu.

Interiér pripomína väčšie Sorento a nesie sa v konzervatívnom duchu. Palubnej doske dominuje 7, alebo 8-palcový displej v závislosti od stupňa výbavy. Novinkou je aj možnosť bezkáblového dobíjania mobilného telefónu či internetové funkcie Connected Service, ktoré poskytujú on-line informácie z dopravy.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Sportage ma zálusk na získanie maximálneho počtu hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP. Napomôcť k tomu má aj celý zástup asistenčných systémov. Nebude chýbať ani systém núdzového zastavenia pred prekážkou či asistent pri jazde v jazdných pruhoch.

Pohon zaobstarávajú dva benzínové a dva dieselové motory. Novinkou je turbomotor 1.6 T-GDi s výkonom 130 kW (177 k), ktorý môže spolupracovať so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Tento motor je spolu s agregátom 2.0 CRDi k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Motory 1,7 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (100, 136 kW), ktoré poznáme z predošlej generácie prešli len drobnými zmenami. Dve najslabšie motorizácie (1,6 GDI a 1,7 CRDi) budú dostupné iba s pohonom predných kolies.

Na Slovensku bude model Sportage začínať od 19 490 € s benzínovým motorom 1,6 GDI
(97 kW). Za naftový agregát 1,7 CRDi (85 kW) si budete musieť priplatiť 2 tisíc eur. Základná cena s pohonom všetkých štyroch kolies a motorom 2,0 CRDi (100 kW) je 27 390 €. Oficiálny začiatok predaja na našom trhu sa začína vo štvrtok 28. januára 2016.

Pokračujte na ďalší príspevok »