Fotogaléria:Bentley Continental GT so 4 valcami!

Čože je to šrotovné? „Škodovka“ s 800 konskými silami dá na frak takmer všetkému.


S milým nápadom prišiel istý Angličan. Batožinový priestor v pôvodnej škoda 120 L – alebo Estelle, pre anglický trh – pravdepodobne našiel lepšiu funkciu – ako obal pre motor. A nie hocaký, do tejto škodovky bol vsadený sedemlitrový osemvalec pôvodom z Oldsmobilu.

Samozrejme, poznáme mnoho variácií na takýto typ prestavby. Čo však robí túto výnimočnou je fakt, že vonkajší vzhľad vozidla zostal takmer nezmenený. Možno len ak prižmúrime obočie nad dvojnásobne vysadenými zadnými pneumatikami v smere von z vozidla. Napriek motoru vpredu sú totiž stále hnané zadné kolesá. Tie predné však nesú o niečo vačšiu hmotnosť ako len pracovnú aktovku a vrece zemiakov, čiže celá predná časť klesla mierne na zem.

V interiéri sa toho ale zmenilo celkom veľa – ak sa vôbec o nejakom interiéri dá hovoriť. Pôvodné sedadlá zmizli, podobne ako časť podlahy a všetky koberce. Zostal len volant a základná elektronika, čo však pribudlo je rúrkový rám s priemerom 42 milimetrov, ktorý sa zahryzol do konštrukcie podobne, ako údajných 588 kilowattov (800 koní) tejto spiacej beštie.

Možno sa pýtate, čo sa stalo s priestorom, kde predtým ležala atmosférická jednotka s výkonom 38 kilowattov a 85,2 newtonmetrov. Zostal len priestor a nemalý diferenciál. Automobil má teda všetky predispozície, aby dal poriadnu lekciu akejkoľvek dnešnej produkcii.

A preto sa pýtame – ako môže toto stvorenie so svojou pôvodnou hmotnosťou položenou ľahko pod 900 kilogramami jazdiť?

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »