Challenge Bibendum 2010: Peugeot s novými modelmi

Účasť značky Peugeot na tohtoročnom 10. ročníku Challenge Bibendum v Rio de Janeiro so sebou priviala predstavenie brazílskeho pick-upu Hoggar a sedanu 207 Passion.
Vydané  Text: 

Na súťaži Eco-driving, ktorej cieľom je poukázať na vplyvy jazdného štýlu na spotrebu paliva a emisie sa zúčastní 10 automobilov Peugeot Hoggar. Pôjde o jazdu pravidelnosti, kde na trati medzi Rio de Janeiro a mestami Petropolis a Teresopolis (cca 300 km) zvíťazí posádka, ktorá dosiahne najlepší výsledok z hľadiska spotreby a nazbiera najväčší počet bodov. **Peugeot Hoggar** bol vyvinutý v Brazílii pre tamojší trh, ktorému sa predstavil 15. mája 2010. Vychádza z modelu 207 a vo verzii Escapade je poháňaný motorom FLEX s objemom 1,6 l a maximálnym výkonom 82 kW (113 k). S koncepčným vozidlom rovnakého mena, predstavenom v roku 2003 ako bugina 4×4, však nemá nič spoločné. Jeho úlohou je zamiešať karty v súbojoch so silnými konkurenčnými kompaktnými pick-upmi. Niektoré súčasti automobilu sú tvorené, veľmi netradične, z prírodných vlákien. Rely cestovných a mestských automobilov, ktorá sa koná prvý deň súťaže Challenge Bibendum, sa zúčastní aj sedan 207 Passion s motorom používajúcim brazílsku bionaftu a elektromobil BB1. **Prototyp Peugeot 207 Passion** ukrýva pod kapotou motor 1,4 HDi s výkonom 51 kW (70 k) pri 4 000 ot./min. Pracuje so systémom priameho vysokotlakového vstrekovania common rail, ktorý prepúšťa bionaftu B30, vyrábanú na 30 % zo sóje a 70 % z tzv. metropolitnej nafty. Vznikol ako projekt Brazílska bionafta, realizovaný v partnerstve s univerzitou v São Paulo. **Peugeot BB1**, predstavený už i na Slovensku, je primárne stvorený pre boj v mestskej džungli. V rely mestských automobilov bude Peugeot zastupovať so svojimi 2,5 metrami dĺžky, ktorá je schopná prepraviť až štyri osoby. BB1 má trubkový podvozok vyvinutý v spolupráci s inžiniermi divízie Motocykle Peugeot. Do neho je zabudovaný podvozkovo-nápravový systém: elektrické riadenie, nápravy, pružiny, tlmiče, a pod. Celkový výkon nepresahuje 14,6 kW (20 k), čiže 7,33 kW (10 k) na jeden motor, čo však postačuje na zrýchlenie z 0 na 30 km/h za 2,8 s. Mušie agregáty poháňajú líthium-iónové batérie poslednej generácie, zabezpečujúce dojazd až 120 km.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.