BMW M2 hlási návrat ku koreňom

Lukáš Vaverka, 19.10.2015
Malé športové kupé je tu pre tých, ktorým sa súčasná generácia M3/M4 zdá byť príliš silný kaliber.

S dĺžkou 4,43 metra má BMW M2 ten správny formát, aby sa mohlo hrdo hlásiť k odkazu slávnych bavorských kupé. Je o 20 cm dlhší ako model 2002, priamy predchodca prvej generácie radu 3, a len o 8 cm dlhší ako slávna M3 generácie E30. Je vrcholom extrémne širokej palety benzínových verzií radu 2, ktorá siaha od trojvalcového 218i (100 kW), cez preplňované dvojlitrové štvorvalce 220i (135 kW) a 228i (180 kW) po šesťvalcový M235 (240 kW). Čo navyše prináša skutočné M v porovnaní s M235?

V prvom rade je to výkon. Trojlitrový šesťvalec má 272 kW, teda 370 koní, a krátkodobé maximum krútiaceho momentu 500 Nm (inak 465 Nm medzi 1400 a 5560 ot./min). V spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou to znamená akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, štandardne dodávaný šesťstupňový manuál je o dve desatiny horší. Výhoda oproti M235 teda činí rovno pol sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, za príplatok je možné obmedzovač posunúť na 270 km/h.

Štandardom sú 19-palcové kované kolesá, za nimi sa skrývajú nápravy prevzaté z M3/M4. Že vám to znie povedome? Áno, rovnako nekompromisným spôsobom vznikol v roku 2011 model 1M Coupé! Ďalej má M2 aktívny diferenciál a jazdný režim MDM, ktorý dovoľuje riadené preklz zadných kolies - teda driftovanie bez rizika. Automat zvláda aj regulovaný burnout. Ďalšou špecialitou je ladený výfuk so štyrmi koncovkami a dielo divízie M samozrejme završujú špecifické dizajnové úpravy.

To najzaujímavejšie na záver: Nordschleife zvládne M2 za 7 minút a 58 sekúnd. To je o sedem sekúnd rýchlejšie ako predchádzajúca generácia BMW M3.