Fotogaléria:Nový Peugeot 5008: Rodinná alternatíva

Je to presne 50 rokov od štartu inauguračného preteku kanadsko-amerických okruhových sérií. McLaren sa nechal inšpirovať a vznikol McLaren 650S v edícii Can-Am.


Tak, ako mala rely kedysi svoju legendárnu skupinu B, mali okruhové preteky sériu Can-Am. V tejto sérii mohlo účinkovať snáď úplne všetko, čo malo štyri kolesá, isté rozmery a dvojicu sedadiel. Bez výkonových obmedzení a ani s podstatnými obmedzeniami v oblasti aerodynamiky tento šampionát lákal ako výzva pre rôzne technologické špičky. Séria odštartovala v roku 1966 a Bruce McLaren Motor Racing dokázalo získať punc úspešného tímu.

V duchu tejto filozofie vznikne limitovaná edícia na základe súčasného 650S Spider, Can-Am. Dostupná bude len v 50-tich kusoch a bude vyrobená s ešte väčším použitím uhlíkových kompozitov ako „štarndardná“ 650S, konkrétne pribudnú karbónové diely strechy, kapota, predný spojler a zadné krídlo a centrálna časť nárazníka vzadu. Samozrejme, nechýbajú ani funkčné, karbónovo-keramické brzdy. Tie sa skrývajú pod diskami kolies vyrobenými špeciálne pre túto edíciu, to všetko obuté do pneumatík Pirelli P Zero Corsa.

V motorovom priestore zostalo všetko „pri starom“. Dvakrát prepĺňaná V8 s objemom 3,8 litra dokáže vyprodukovať 478 kW (650 koní) pri 7250 otáčkach za minútu. To všetko pri krútiacom momente s hodnotou 678 Nm, dosiahnutou pri 6000 otáčkach. Na cestu sa výkon prenáša cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku, s ktorej pomocou zrýchli z nuly na stovku za 3 sekundy a nezastaví sa až do rýchlosti 329 kilometrov za hodinu.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Na povrchu sa taktiež udialo viacero zmien. Zákazníci si budú môcť vybrať z troch exteriérových lakov. Ku každému z nich sa viaže príbeh: Mars Red poukazuje na pôvodné špeciály, v ktorých v prvej sezóne jazdili Bruce McLaren a Chris Amon, Papaya Spark zasa na neskoršie kreácie. Onyx Black dáva do povedomia farebné prevedenie dávnych zákazníckych špeciálov.

Zadnej časti dominujú štyri nerezové koncovky výfuku, ktorých zvuk by mal byť nápadne podobný niekdajším pretekárskym vozidlám. Dávnejšie časy evokujú tiež efektné výduchy nad prednými blatníkmi, ktoré pomáhajú zlepšovať dianie nad prednou nápravou tým, že odvádzajú vzduch a zväčšujú tak prítlak na nose.

Táto exkluzivitka však rozhodne nebude za lacný peniaz. Prvé kusy z päťdesiatich, dodané na jar budúceho roka, budú na trhu od takmer 305 000 €.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »