Peugeot ochrancom prírody

Peugeot sa snaží aktívne prispievať k zmierňovaniu následkov ekologickej záťaže. V amazonskom pralese sa podieľa na uhlíkovom rezervoári, ktorého úlohou je okrem revitalizácie i vedecká analýza procesov pohlcovania CO2.
Vydané  Text: 

Od roku 1998 sa Peugeot aktívne podieľa na rozsiahlom projekte obnovenia amazonského pralesa v štáte Mato Grosso, územne patriaceho Brazílii. Ide o jediného výrobcu automobilov na svete, ktorý zaviedol komplexnú politiku znižovania emisii CO2 v celom výrobnom reťazci. Uhlíkový rezervoár Peugeot je pilotným a zároveň živým prototypom. Vytvára novú zalesnenú plochu (viac než 50 rôznych druhov stromov) a umožňuje obnovu biologickej rozmanitosti, a zmeranie účinnosti takto znovu vytvoreného ekosystému na pohlcovanie CO2. Súčasne zhmotňuje teoretický koncept. Ide o to, aby sa pomocou testovania v obrovskom meradle viac spoznali vlastnosti lesného ekosystému. Realizáciou tohto projektu chce Peugeot prispieť k vedeckému poznaniu lesných ekosystémov a preukázať reálne riešenie a vhodnosť uloženia uhlíka. Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF znamená aj 2 000 000 novo vysadených stromov na 1 800 ha bývalých prérií, 7 000 ha zachovaného prirodzeného pralesa a 1 200 ha pralesa, ktorý sa ponecháva bokom, aby sa prirodzene oživil, 111 000 ton CO2 doposiaľ odlúčených v biomase (meranie v roku 2008 podľa metodológie GIEC/IPCC), 2 300 žiakov v programe ekologickej výchovy, ktorí projekt navštívili v rokoch 2001 až 2008 a účasť viac ako 150 vysokoškolských študentov, ktorí na projekte prevádzali samostatné alebo kolektívne viacodborové výskumy a ďalšia realizácia diplomových prác vo Francúzsku i Brazílii. Francúzsky Peugeot, ktorý sa mieni aj naďalej zapájať do riadenia tohto dlhodobého (40 ročného) ekologicko-vedeckého projektu, podpísala v novembri 2009 dohodu o tom, že sa 1 800 ha pralesa z projektu zahrnie do Súkromnej rezervácie prírodného dedičstva (RPPN – Réserve Privée du Patrimoine Naturel), ktorej cieľom bude jeho zachovanie a realizácia vedeckých štúdií a pedagogických programov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.