Oslavy anglického lorda: Range Rover 40th Anniversary

Anglický výrobca nefalšovaných off-roadov oslavuje so svojim najluxusnejším modelom Range Rover štyridsiate narodeniny. Namiesto torty mu ale pripravil exkluzívnu limitovanú verziu 40th Anniversary Black.
Vydané  Text: 

Range Rover sa do kroník moderného automobilizmu vpísal pred štyridsiatimi rokmi ako luxusná alternatíva k ortodoxným off-roadom. Jeho mohutná stavba, priechodnosť terénom, hranatá karoséria a nefalšovaný luxus ho čoskoro vyniesli na vrchol potravinového reťazca svojej triedy. V posledných rokoch musí odrážať útoky prémiových SUV, SAV a kadekoho iného, no svoje postavenie nestratil. Dôkazom sú ohlasy stavajúce anglického lorda do pozície alternatívy klasických sedanov Bentley, či Rolls-Royce. Aby si Land Rover uctil túto výnimočnosť, pripravil k okrúhlym štyridsiatinám zákazkovú limitovanú edíciu s bujne krkolomným názvom Range Rover Autobiography Black 40th Anniversary Limited Edition. Produkcia neprekročí 700 kusov, čo isto ocenia najmä zberatelia. Čierno-čierny lord odetý v laku Barolo Black dostal štipku exkluzivity navyše, dizajnové fajnôstky, oživený interiér a plakety „Autobiography Black“ všade kam oko dohliadne – aby majiteľ náhodou nezabudol. Exteriér sa zmenil veľmi decentne, až vlažne. Okrem „pohrebného“ tónovania okien a kľučiek vo farbe karosérie (túto samozrejmosť sériový Range Rover nepozná) sa „limitka“ zmenila iba prednou maskou a bočnými mriežkami. Pri čelnom pohľade teraz vynikne titánové sito medzi svetlami lemované lesklým chrómom opakujúcim sa i na bočných stenách za kolesami. Asi najviditeľnejšou zmenou tak ostávajú individualistické 20 palcové zliatinové disky kolies. Interiér ponúka nové farebné dvojkombinácie Jet & Ivory alebo Jet & Pimento. Volant je do polovice vykladaný drevom, unikátne sú obklady dverí i radiacej páky, prahy osvetlené menom Range Rover, či jubilejné logo na lakťovej opierke. Výrobca nezabudol ani na také detaily ako unikátny kľúč a príručku vodiča. Pohonná sústava núka na výber dve strojovne. Športovca zastupuje benzínový prepĺňaný 5,0 liter LR-V8 s výkonom 374 kW (510 k) a krútiacim momentom 625 Nm, spĺňajúci emisnú normu Euro V. Siláka zasa naftová novinka LR-TDV8 s objemom 4,4 litra, ktorá nahrádza starší 3,6 litrový diesel. Núka 229 kW (313 k), očariť sa však snaží krútiacim momentom až 700 Nm. Konštruktérom sa zároveň podarilo skresať obsah emisií CO2 o 14 percent na 253 g/km a popri tom popracovať na spotrebe zníženej o 18,5 %. Ponúkať sa bude s úplne novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF 8HP70. Oba motory si spolu s automatom samozrejme nájdu miesto i v „ľudovejšom“ Range Rover. Najlepšie vybavený Range Rover sa na Slovensku predáva za 128 041 eur. Sumu za limitovaný koráb nepoznáme, no môžeme sa domnievať, že spomenutú cenovku sa mu podarí poľahky preskočiť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.