Opel predstavil štvorvalec 1.4 Turbo pre novú Astru

František Pisarovič, 23.06.2015
Nová preplňovaná benzínová jedna-štvorka má 92 až 110 kilowattov.

Celohliníkový motor z novej konštrukčnej rodiny pokračuje v najväčšej motorovej ofenzíve značky Opel v histórii. Technicky vychádza z litrového trojvalca 1.0 ECOTEC, ktorý si našiel miesto už v novej Corse a modeli Adam. Oba motory sú z rodiny takzvaných „malých benzínových motorov“, ktoré hrajú kľúčovú úlohu v pláne rozvoja automobilky. Plánovaných je až sedemnásť nových motorov na trhu do roku 2018.

Veľa pozornosti sa venovalo zaisteniu čo najlepšej dynamickej odozvy pri zachovaní čo najnižšej spotreby paliva. Nový motor teda prináša krútiaci moment 245 Nm, ktorého vrchol je k dispozícii v rozpätí 2000 – 3500 otáčok za minútu. V kombinovanom cykle si potom motor, vybavený systémom Start & Stop, potiahne 4,9 litra paliva na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 114 g/km CO2. Nová jednotka dokáže so svojím výkonom 92 kilowattov v slabšej a 110 kilowattov (150 koní) v silnejšej verzii prekonať a nahradiť aj dvojlitrové pohonné jednotky.

Konštruktéri tiež venovali vysokú pozornosť zachovaniu hladiny hluku na veľmi nízkej úrovni. Celý agregát bol konštruovaný s ohľadom na produkovanie nízkych vibrácií a minimálneho zvukového prejavu. Uvedenie nového motora sa nesie v duchu efektivity. Už samotný blok motora je ľahší oproti predchodcovi o rovných desať kilogramov a je optimalizovaný na najlpešie možné využitie každej kvapky paliva. Opel pri tomto motore nehovorí o „downsizingu“, ale „rightsizingu“, t.j. ideálnom veľkostnom a výkonnostnom zaradení nového agregátu.

Výroba novej jednotky 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo bude prebiehať v továrni Opel Flex v maďarskom Szentgotthárde a už teraz je nová jednotka zodpovedná za významný míľnik továrne – osem miliónov vyrobených motorov. Novinka sa predstaví na septembrovom autosalóne IAA vo Frankfurte.