Fotogaléria:Tajné: Suzuki Swift

Už dávno Fiat predstavil svojho zástupcu v triede low-cost sedanov. Napriek oceneniam sa Linea nepredávala tak dobre a tak prichádza model Ægea.


Fiat automobil vyvíja už od počiatku ako trojpriestorový sedan, čo prináša viacer o výhod. Medzi ne patrí napríklad aj design, ktorý pôsobí celistvejšie ako tomu bolo u predchádzajúceho modelu odvodeného z Punta. Ægea je navrhnutá premyslenejšie, na karosérii možno pozorovať rozhodne zaujímavejšiu hru liniek. Okrem hlavnej bočnej „tornado“ linky prechádzajúcej kľučkami dverí, až po skutočne neštandardný prelis strechy nadväzujúci na tvar kapotáže.

Rozmerovo sa Ægea vytrénovala v proporciách. Napriek svojej kratšej celkovej dĺžke o 60 milimetrov disponuje dlhším rázvorom náprav o 40 milimetrov. Na výške stratila 10 milimetrov a naopak do šírky narástla o rovných 50 milimetrov. Ku konkurencii v podobe Peugeotu 301, Škody Rapid či Renaultu Fluence samozrejme patrí aj objemný batožinový priestor. Tu disponuje Ægea objemom 510 litrov.

Okrem dizajnu a praktickej stránky vozdila by Ægea mala šancu zaujať aj zoznamom výbavy, ktorý vie byť na štandardy tejto triedy celkom štedrý. Okrem systému Uconnect s päťpalcovým, farebným dotykovým rozhraním s prípojkami AUX, USB a iPod má byť k dispozícii tiež napríklad navigačný systém TomTom s parkovaciou kamerou. V sviežo tvarovanom interiéri by sme však neočakávali prítomnosť exkluzívnejších materiálov.

Ægea bude k dispozícii so štyrmi motormi – dvomi benzínovými a dvomi naftovými agregátmi Multijet II. Pre všetky motorizácie bude k dispozícii bližšie nešpecifikovaná automatická či manuálna prevodovka, k výkonom a spotrebám Fiat len udáva rozpätie od 71 po takmer 90 kilowattov, pri spotrebe turbodieselu „menšej ako štyri litre nafty na 100 kilometrov“.

V tlačovej správe Fiat uviedol, že Ægea sa zameriava na pokrytie dopytu v rámci EMEA regiónu. Týmto označením sa uvádza región Európy, blízkeho východu a severnej Afriky, čomu zodpovedá aj geografický pôvod vozidla. Tiež deklaruje, že chce model postupne uviesť na vyše štyridsiatku trhov.

Ægea je zatiaľ posledným z radu globálnych automobilov vyvíjaných a vyrobených v Turecku v spolupráci s Tofaş R&D a montážnym závodom Bursa, v ktorom už cez polstoročie Fiat vyvíja a vyrába osobné a úžitkové vozidlá. Ægea sa tak zaradí do spoločnosti modelov Qubo, New Doblò, Fiorino a Doblò Cargo. V Turecku sa sedan začne predávať od tohtoročného novembra, dátum príchodu na naše trhy zatiaľ ešte nie je známy.

Pokračujte na ďalší príspevok »