Ford Mustang nemá veľa konkurentov

František Pisarovič, 11.05.2015
Nový Ford Mustang si našiel svoju cestu už aj pre zákazníkov starého kontinentu, čím neobišiel ani Slovensko.

Srdce našinca si Mustang vyskúša získať dvoma variantami, a to 2,3-litrovým prepĺňaným štvorvalcom Ecoboost a v neposlednom rade neriedeným, atmosférickým päťlitrovým osemvalcom Ti-VCT vo verzii GT. Obe motorizaácie prichádzajú na trh spriahnuté pomocou šesťstupňových prevodoviek – ako automatiky, tak i manuálu.

V základnej verzii sa suma za 231-kilowattový štvorvalec nevyšplhá vyššie ako na 35 990€ za fastback, resp. 40 990 € za kabriolet. Pri osemvalci potom cena stúpa zhodne pri každej verzii, a to o rovných šesť tisíc – teda na 41 990 €, resp. 46 990 € pri variante s manuálnou prevodovkou. Ak si však zákazník želá automatickú prevodovku, musí si prichystať tri a pol tisíca eur navyše.

Kvality tohto žrebca poznáme rovnako, ako poznáme i jeho nedostatky. No na čo rozhodne netreba zabudnúť je výrazný technický progres, ktorý sa v poslednom čase udial v jeho stajni. Za svoje peniaze dostane klient prakticky všetko, čo si môže želať – pripláca sa len za tradičné prvky, ako sedadlá Recaro, navigáciu či metalický, resp. špeciálny lak Triple Yellow.

A čo na to hovorí konkurencia?

Treba podotknúť, že po odchode Chevroletu zo slovenského trhu Mustang na našom trhu žiadnu priamu konkurenciu nemá. Ponúka sa tak logická možnosť poohliadnuť sa po niečom konformnejšom, alebo si nechať doviezť slávne Camaro z Nemecka, kde je stále dostupné.

Podľa oficiálnych cenníkov nemeckého zastupiteľstva Chevroletu vychádza základné „kamero“ (áno, skutočne sa číta „kamero“ a nie „kamaro“, ako je u mnohých zvykom) na porovnateľných 39 990 € za karosériu coupé, resp. 44 990 € za kabriolet, za automatickú prevodovku si potom zákazník priplatí o poldruha tisíca menej, ako v prípade Fordu.

Tu je však k dispozícii iba jediný motor, a to 6,2-litrový osemvalec, čím získava oproti Mustangu istú výhodu v pomere cena/výkon. Toho má skutočne prebytok, a to 318 kilowattmi s manuálom, resp. 298 kilowattov s automatickou prevodovkou. So servisom by napriek skončenému importu vozidiel na územie SR nemal byť problém.

Pre európsky orientovaného zákazníka sa však naskytuje hneď ďalšia alternatíva: BMW 435i. So svojou základnou cenou položenou na 49 500 € je však o nemalý obnos prostriedkov drahší a nepoteší ani prísnejší pohľad do tabuliek príplatkovej výbavy. Nutné je však podotknúť, že v oblasti individualizácie sa Američania nechytajú ani zďaleka. Priplácať v BMW je skutočne za čo, pre všetky výbavy však platí výkonnostná hodnota 225 kilowattov z prepĺňaného radového šesťvalca. Na rozdiel od predchádzajúcej dvojice ponúka tiež možnosť pohonu všetkých štyroch kolies xDrive.

Z iných, viac-či-menej priamych konkurentov nám napadá tiež menej výkonný a konštrukčne starší Nissan 370Z a partia čoraz viac nabrúsených hatchbackov. Z vlastných radov napríklad nový Focus RS, či jeho priamy konkurent Volkswagen Golf R, u ktorého bol nedávno potvrdený vývoj posilnenej verzie. Jedná sa však o štvorkolky s výrazne iným zameraním a naturelom. Zostáva nám len sa spýtať; ktorému dílerovi by ste zamierili vy?