Fotogaléria:Hyundai a Kia v Ženeve

Šanghajský autosalón otvára svoje brány pre bežných návštevníkov až zajtra, no predstavené novinky už uzreli svetlo sveta pred zrakmi novinárov a VIP hostí.


Už zajtra sa v meste Šanghaj začína 16. ročník Auto Shanghai 2015, ktorý sa v najľudnatejšom meste Číny odohráva každé dva roky. V ázijskej krajine má svoju premiéru hŕstka áut, no my sa pozrieme na tie najzaujímavejšie.

**McLaren 540C**

Druhý člen rodiny SportSeries sa od svojho staršieho a drahšieho brata McLaren 570S, predstaveného na New Yorskom autosalóne, veľmi nelíši. Jemné úpravy sa dotkli aerodynamiky, kde bolo vylepšené prúdenie vzduchu okolo vozidla. Auto váži o dve kilá menej. Pod kapotou sa nachádza 3,8 litrový bi-turbo osemvalec s výkonom 397 kW pri 7 500 otáčkach. Číslo v názve zodpovedá nie len výkonu v konských silách, ale aj v hodnote krútiaceho momentu. Tento výkon prenáša 7-stupňová prevodovka SSG (Seamless Shift Gearbox) na zadné kolesá. 540C zvládne stovku za 3,5 sekundy a zastaví sa na maximálnej rýchlosti 320 km/h.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

„C“ by mohlo znamenať cheaper, čo v preklade znamená lacnejšie. V skutočnosti to ale znamená Coupé, aj keď je McLaren 540C momentálne najlacnejšie auto britskej automobilky z Wokingu. Jeho cenovka je 126-tisíc libier, resp. 175-tisíc eur.

**Mercedes-Benz GLC Concept coupé**

Mercedes prišiel do Šanghaja s konceptom, ktorý by sa mal do sériovej výroby dostať čoskoro, aby bol vhodným kandidátom na súboj proti X4 od BMW. Auto by mal poháňať 3-litrový dvakrát preplňovaný šesťvalec s maximálnym výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm. Výkon bude prenášaný na všetky štyri kolesá pomocou 9-stupňovej prevodovky.

Inzercia

Inzercia

Pri dĺžke 4 727mm, šírke 2 000 mm a výške 1 593 mm je GLC Coupé dlhšie o 57 mm, širšie o 120 mm a nižšie o 28 mm ako BMW X4. Rázvor je 2 827 mm, čo je o 17 mm viac ako v bavorskom konkurentovi. V porovnaní s odstupujúcim modelom GLK je o 192 mm dlhšie, 160 mm širšie a 77 mm nižšie. Ak by ostal dizajn konceptu GLC rovnaký aj v sériovej výrobe, z hľadiska dizajnu by bol Mercedes víťazom. Autu dominujú 21-palcové kolesá a bonus získava automobilka za štvoricu výfukov. Sériovej výroby by sme sa mali dočkať v roku 2017.

**Audi A6L e-tron Hybrid**

Inzercia

Inzercia

Automobilke Audi trvalo tri roky aby svetu predstavila sériový model Audi A6L e-tron Hybrid. Pre-produkčný koncept bol predstavený na Pekingskom autosalóne ešte v roku 2012. Model určený výhradne pre čínsky trh má začať novú éru automobilov v Číne.

Podobne ako A3 e-tron má model 2-litrový preplňovaný benzínový motor s maximálnym výkonom 155 kW (211 k) a krútiacim momentom 350 Nm, ktorému ale pomáha elektromotor zabudovaný v osemstupňovej automatickej prevodovke. Ten dodáva výkon 97 kW a krútiaci moment 220 Nm. Spoločný výkon týchto dvoch pohonných jednotiek je 180 kW (245 k) a 500 Nm. Audi uvádza, že pri váhe presahujúcej dve tony, zvládne hybrid akceleráciu z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Kapacita 14,1 kWh Li-Ion batérie má vystačiť na 50 km jazdy. Maximálna rýchlosť pri použití oboch motorov je elektronicky nastavená na 210 km/h a pri výhradne elektrickom režime sa ručička zastaví na 135 km/h. Pri jazde s použitím oboch motorov je dojazd 880 kilometrov. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 2,2 l/100km. Model by sa mal začať predávať v roku 2016.

**Qoros 2 SUV concept**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Čínska značka Qoros priniesla do Šanghaja koncept SUV ako konkurenta pre Nissan Juke a Jeep Renegade. Tímy dizajnérov zo Šanghaja a Mníchova sa postarali o zatiaľ najmenší model značky s dĺžkou 4 181 mm, šírkou 2 030 mm, výškou 1 553 a rázvorom 2 600 mm. Značka ma momentálne tri modely: 3 Sedan, 3 Hatch a 3 City SUV, všetky v nižšej strednej triede. Najvýraznejšími prednosťami sú predné a zadné veľké združené svetlá a otvorená predná maska v tvare V, použitá prvý krát. Štúdia prichádza s farbami v spojení s čínskou tradíciou: externá farba je „Misty Cyan“, svetlo zeleno/modrá kombinácia inšpirovaná čínskym porcelánom dopĺňaná červenými detailami „Cinnabar Red“. Fotky interiéru ešte neboli zverejnené, no podľa slov automobilky, to bude jednoduchý minimalistický dizajn s obrovským displejom v stredovom paneli.

Qoros 2 SUV PHEV Concept bude poháňaný malým benzínovým preplňovaným motorom novej generácie, ktorý bude prenášať silu na predné kolesá. Dva elektrické motory budú poháňať zadnú nápravu pomocou systému Electric Rear Axle (ERA) a vysokokapacitné batérie budú uložené v podlahe auta. Auto bude môcť fungovať aj výlučne ako elektromobil.

**Peugeot 308R Hybrid**

V minulosti boli časy, kedy si zákazníci museli vybrať medzi hybridnou technológiou a výkonom. Tieto časy sú už ale za nami. Peugeot si do Šanghaja priniesol raketu s názvom 308R Hybrid aby tieto tvrdenia potvrdil. Koncept vychádza z ďalšej štúdie Peugeot 308R. Peugeot 308R Hybrid má vďaka trom motorom 500 konských síl a celkový krútiaci moment 730 Nm. Hlavným ťahúňom je benzínový turbo motor s maximálnym výkonom 199 kW (270 k), ktorému sekundujú dva elektrické motory s maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Vďaka nim tak môže vystreliť z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy. Tomu pomáha aj dobré rozloženie hmotnosti v pomere prednej a zadnej nápravy – 60:40. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Oproti 308R pribudol pozmenenej prednej maske aerodynamickejší paket. Taktiež môžeme vidieť LED svetlá, nápis 308R a francúzsku vlajku. Auto je osadené okruhovými pneumatikami s rozmerom 235/35 R19. Jediným otáznikom je, či by auto dokázalo na ceste udržať veľmi malé zadné prítlačné krídlo. Dúfajme teda, že konzervatívna francúzska automobilka zmení svoj prístup a pretaví tento koncept do sériovej výroby s minimálnymi úpravami.

**Citro****ën Cactus Aircross**

Obrovské čísla predaja modelu C4 Cactus dodali francúzskej značke sebavedomie. Veď za necelý rok od jeho uvedenia predala vyše 60-tisíc kusov. Preto si pripravili štúdiu jeho väčšieho brata, modelu Cactus Aircross. Čínska premiéra nie je náhodou, keďže 25% z predaja C4 Cactus patrí práve Číne. Dizajn je preto jasne inšpirovaný minimalizmom modelu C4 Cactus. Po otvorení dverí, pričom zadné sa otvárajú proti smeru jazdy, vidíme, že chýba stredný stĺpik. Štyri robustné sedadlá disponujú reproduktormi a mikrofónom v opierkach hlavy pre ľahšiu komunikáciu s členmi posádky.

Na palubnej doske sa nachádzajú dva 12-palcové monitory s pixelovou grafikou. Displej pred vodičom má funkciu prístrojového panela dopĺňaný o malý head-up displej. Druhý displej je posuvný od stredového panela až po prieduch ventilácie a slúži ako multimediálne rozhranie.

Pod kapotou sa nachádza plug-in hybridný pohon. Benzínový štvorvalec 1,6 THP má výkon 160 kW a krútiaci moment 275 Nm. Na zadnú nápravu však ide z elektromotora 70 kW a 200 Nm. Spoločný výkon týchto motorov je 230 kW a pomocou pohonu všetkých štyroch kolies a funkciou Boost dokáže Aircross vystreliť na stovku za 4,5 sekundy. Kapacita batérií je 10 kWh a má stačiť na dojazd 50 km.

Automobilka avizuje spotrebu len 1,7 litra na sto kilometrov. Nabíjanie akumulátorov z domácej zásuvky má pri konštantnom nabíjaní 16A trvať 3,5 hodiny. Citroën však ohľadom detailov o sériovej výrobe mlčí. Po úspechu C4 Cactus by však bola škoda ak by Aircross skončil len v podobe konceptu.

**Audi Prologue Allroad**

Automobilka so štyrmi kruhmi v znaku predstavila v Šanghaji štúdiu novej A6, Audi Prologue Allroad. Po prvom zástupcovi Prologue a ženevskom predstavení Prologue Avant tu máme tretieho nástupcu obľúbeného modelu. Veľké zmeny oproti modelu Avant nečakajme. Keďže sa jedná o model Allroad, svetlá výška vozidla bola zdvihnutá o 77 milimetrov. Drobné zmeny nastali v interiéri, no tá najväčšia sa nachádza pod kapotou. Prvá štúdia obsahovala 605 koňový motor V8, druhá ukázala trojlitrový diesel s podporou elektromotoru.

Posledný zástupca disponuje 4-litrovým osemvalcom a dodatočným elektromotorom. Cez 8-stupňovú automatickú prevodovku sa prenáša výkon 540 kW(734 k) na všetky štyri kolesá. Štúdia vyletí z 0 na 100km/h za 3,5 sekundy, Audi hovorí o spotrebe 2,4 l/100km čo sa zdá priam nemožné, no pomocnú ruku tomuto vyhláseniu dodávajú lítium-iónové akumulátory s kapacitou 14,1 kWh. Audi momentálne vyvíja AWC (Audi wireless charging), čo je spôsob dobíjania bez použitia kábla. Tento systém by mal byť pripravený do sériovej výroby vozidla, ktorej dátum je ešte neznámy.

**Volkswagen C Coupe GTE Concept**

Volkswagen predstavil v čínskej metropole štúdiu C Coupe GTE Concept. To je po ženevskej premiére Sport Coupe GTA druhá štúdia, ktorá ukazuje na nový smer dizajnu nemeckej automobilky. Druhý model je nízky, dlhý a jazdí na podobnom podvozku ako má Audi A6. V Interiéri sa nachádza pohodlie pre 4 pasažierov s obrovským priestorom pre zadnú posádku. Interiéri dominujú multimédia. Pred vodičom sa nachádza veľký 12,3-palcový virtuálny kokpit a v palubnej doske sa nachádza 10,1-palcový dotykový displej, ktorý dokáže ovládať funkcie od klimatizácie až po multimediálny systém. V zadnej časti sú obrazovky hneď tri, dve v opierkach sedadiel a tretia v lakťovej opierke, odkiaľ je možné taktiež ovládať rôzne funkcie vozidla.

Srdcom tohto modelu je plug-in hybridný pohonný systém s preplňovaným trojlitrom VR6 TSI. Motor dodáva výkon 220 kW a jeho krútiaci moment 500 Nm. Asistujú mu dva elektromotory, jeden je súčasťou 6-stupňovej automatickej prevodovky DSG s výkonom 40 kW a druhý nachádzajúci sa v zadnej časti s výkonom 85 kW. Celkový výkon trojice je 279 kW a maximálna rýchlosť zastane na hranici 250 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za päť sekúnd. V čisto elektrickom režime prejde C Coupe GTE Concept 50 km, k čomu mu slúžia Li-Ion akumulátory s kapacitou 10,7 kWh. Volkswagen sa vyjadril, že sériová výroba bude jedine pre Čínu, kde sa model zaradí medzi rady Passat a Phaeton ešte koncom roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »