Mini Countryman Waka Waka

Futbalový víchor zasiahol celý svet a Mini nasadil svoj najnovší model Countryman do samotného „oka hurikánu“.
Vydané  Text: 

„Waka waka“ – This time for Africa! Názov nového songu nehanebne zvodnej Shakiry si mladučké a trochu nadrozmerné Mini Countryman zobralo za svoje životné motto. Vmiešalo sa do Afrického davu fanúšikov a na „hlavu“ si dalo pestrofarebnú makarapu. Ak si myslíte, že bzukot veľkého úľa vuvuzel je jedinou národnou zábavkou Južnej Afriky, mýlite sa. Popri známej plastovej trúbke je makarapa jedným z najpodstatnejších prvkov futbalového zápolenia. Pre tých, ktorí sa ešte s týmto dizajnérskym kúskom neoboznámili: makarapa je ochranná prilba, ktorú kompletne vytvorili futbaloví fanúšikovia, v závislosti od individuálneho vkusu a fanklubu. Pomenovanie makarapa možno odvodiť z anglického pojmu pre prisťahovaných robotníkov „migrant worker“. Vznik makarapy siaha až do roku 1979 – roku, v ktorom MINI oslavovalo už dvadsať rokov. Futbalový fanúšik Alfred Boloyi stál na tribúne a pozeral futbal, zatiaľ čo jeho priateľ bol zasiahnutý letiacou fľašou do hlavy. Alfred sa preto na ďalší zápas opevnil ochrannou helmou, ktorú pomaľoval farbami svojho fanklubu. Makarapa sa postupne vyvinula na ozajstný štýl, gýčovo jedinečný, no napriek tomu inovatívny a živelný. Mini Countryman je štvrtým modelom značky a svojou filozofiou sa zaradil do netradičného prúdu crossoverov. S jeho menom je to ako s drahými modelmi Volkswagen. Ľudové auto za veľké peniaze, alebo mini vozidlo tučné ako SUV. Prvýkrát v histórii dokáže hrabať všetkými štyrmi kolesami. Silu distribuuje pohon nazvaný ALL4, ponúkať sa však bude iba s verziami Cooper S a Cooper D. Elektrohydraulický diferenciál núka za normálnych okolností zadnej náprave 50 % výkonu, v hraničných situáciách tam ale „hodí“ všetko dostupné. Medzi prednými kolesami sa potom nachádza elektronická náhrada diferenciálu s obmedzenou svornosťou. Motorická stránka je zložená z troch benzínových a dvoch naftových agregátov. Všetky s objemom 1,6 litra a vo výkonovej krivke od 72 kW (98 k) pri Mini One, cez 90 kW (122 k) vo verzii Cooper až po turbodúchadlových 135 kW (184 k) v Cooper S. Naftový One D núka 66 kW (90 k) a spotrebu 4,4 l na 100 km a silnejší Cooper D má na oplátku 82 kW (112 k). V interiéri sa nachádzajú netradične dve samostatné zadné sedadlá a nápaditá koľajnica ťahajúca sa celým vozidlom schopná pricvaknúť rôzne moduly, príslušenstvo, či držiaky na poháre. Do batožinového priestoru nalejete 350 litrov pri základnej konfigurácii. Pri sklopených sedadlách je to až 1 170 litrov. Individualizáciu podporuje panoramatická strecha, adaptívne združené svetlomety, 19 palcové disky kolies, alebo nadradený a hrdý model John Cooper Works.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.