Viac svetla motoristom: novinky od Osramu

Kvalitné a výkonné svetelné systémy si zákazník kupuje spolu s vozidlom. Ale i bežné svetlomety dokážu ponúknuť intenzívne rozjasnenie noci. Osram pre ne vyvinul autožiarovky novej generácie.
Vydané  Text: 

Nie je nutné vlastniť vozidlo s najmodernejším adaptívnym svietením, aby sa lúč pred vozidlom stal jasnejším a výraznejším. Každý svetlomet pracuje so sústavou žiaroviek, či výbojok, ktoré sa dajú vymieňať. Práve vhodným zvolením výkonnej a účinnej autožiarovky dokáže motorista výrazne skvalitniť a predĺžiť lúč, ktorý pred sebou jeho vozidlo „tlačí”. Osram, spoločnosť patriaca koncernu Siemens, teraz prichádza s novým radom svetelných zdrojov schopných výraznejšie prejasniť nočnú púť bežného motoristu. Night Breaker dokáže emitovať o 10 % belšie svetlo ako bežne používané autožiarovky. Na vozovku vrhajú o 90 percent viac svetla a svetelný lúč je zároveň o 35 m dlhší, takže prípadné nebezpečné prekážky je možné zaregistrovať v bezpečnej vzdialenosti. Ohľaduplnosťou nezaostávajú, pretože protiidúcim motoristom nehrozí intenzívny kontakt s tmou stiahnutými zrenicami. Spoločnosťou patentovaná technológia „modrého prstenca“ znižuje rozptyl svetla a zamedzuje oslepeniu pri jazde v hmle. Zároveň pomáha zacieliť svetelný lúč len tam, kde si to situácia vyžaduje – asi 75 až 100 m pred vozidlo. Sú k dispozícií ako žiarovky H4 a H7 a boli schválené na používanie na všetkých európskych cestách. Xenarc Cool Blue Intense je určený pre xenónové svetlomety. Ponúkajú o 100 percent viac svetla ako „halogény“ a o 20 % viac ako bežne používané xenónové autožiarovky. Lom svetla je obmedzený na minimum, takže vozidlá v protismere nie sú oslňované. Pri 5000 kelvinoch (K) má xenónové svetlo teplotu chromatickosti bližšie k dennému svetlu ako obyčajné halogénové svetlo (3200 K) a je preto príjemnejšie pre oči, ktoré sú menej namáhané. Priemerná životnosť bola vyrátaná na 3 000 hodín. K dispozícii sú i špeciálne upravené autožiarovky Ultra Life s predĺženou životnosťou. Sú určené na celodenné používanie, ale napriek tomu nevyžadujú výmenu častejšie ako raz za tri roky. K dlhovekosti ponúkajú i atraktívny dizajn – vďaka strieborným čiapočkám neurobia hanbu ani v prémiovom segmente. Nemenej zaujímavý je aj praktický pomocník Crosser Multifunction. Výsuvnú svietiacu hlavicu možno v prípade potreby prepnúť na blikajúci mód. Ten dokáže privolať pomoc alebo upozorniť na prekážku na ceste. Vďaka magnetu v zadnej časti je ho možné pripevniť na akúkoľvek kovovú časť auta. Dokáže zabrániť humorným situáciám, kedy sa s baterkou v ústach motorista pokúša napodobniť baníka fárajúceho v útrobách vozidla.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.