Ford Focus facelift

Redakcia, 07.12.2007
Hoci sme faceliftovaný Ford Focus videli už vo Frankfurte, jeho výroba sa spustila až v týchto dňoch. Preto je vhodný čas pozrieť sa bližšie na to, čo facelift priniesol.

Dizajn faceliftovaného Focusu sa drží aktuálnej filozofie kinetic design, ktorú poznáme napríklad z nového Mondea. Dizajnéri sa snažili o vytvorenie rovnováhy medzi dynamikou a harmóniou, ktorá má z Focusu urobiť najlepšie vyzerajúci kompakt vôbec.
Modrá planéta si takisto príde na svoje: nová ekologická filozofia Fordu ECOnetic sa rozhodla stlačiť emisie na minimum. Focus poháňaný dieselovým motorom 1.6 TDCi s výkonom 80 kW (109 k) produkuje len 115 gramov CO2 na kilometer jazdy. Štandardne je vybavený filtrom pevných častíc. Tento agregát je k dispozícii aj v slabšej verzii 66 kW (90 k). Ďalšou alternatívou sú väčšie pohonné jednotky 1.8 TDCi s výkonom 85 kW (115 k) a overený 2.0 TDCi disponujúci výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Všetky motory využívajú systém vstrekovania paliva commom-rail.
Benzínové motory majú tiež pomerne široké zastúpenie. Základ tvorí jednaštvorka s výkonom 59 kW (80 k). Na výber je ďalej agregát s objemom 1,6 litra s výkonom 74 kW (100 k) a dvojliter disponujúci výkonom 107 kW (145 k), ktoré sa dajú kombinovať aj s automatickou prevodovkou Durashift-FN. Vrcholom ponuky je zatiaľ Focus ST vybavený prepĺňaným 2,5 litrovým päťvalcom s výkonom 166 kW (225 k). Športovo založených zákazníkov poteší najmä krútiaci moment 320 Nm, ktorý je dostupný už od 1600 otáčok.
Novinkou je úplne nová prevodovka Ford Powershift, ktorá bude predstavená začiatkom roka 2008. Ide o šesťstupňový dvojspojkový automat, ktorý sa bude dodávať k motorom 1.6 TDCi a 2.0 TDCi. Výroba troj- a päťdverového hatchbacku a kombi sa už začala, začiatkom nového roka budú nasledovať sedan, Coupé-Cabriolet a špičkový model ST.