Crashtesty EuroNCAP: Tento krát bez prekvapení

Agentúra EuroNCAP aktuálne rozbila tri automobily. Výsledky sú v podstate uspokojivé.
Vydané  Text: 

Horúca talianska novinka **Alfa Romeo Giulietta** dopadla na výbornú. Ochrana posádky vpredu je až na drobné slabiny pri náraze do stĺpa veľmi dobrá. Deti v sedačkách sú takisto dobre chránené. Pri ochrane chodcov bodoval mäkký nárazník a predná časť kapoty, no predná hrana a zadné partie kapoty sú na tom citeľne horšie. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené vcelku pozitívne. Do steny si to namierilo aj nové **BMW radu 5**, od ktorého sa čakalo len to najlepšie. Ochrana dospelých pri čelnom i bočnom náraze či náraze zozadu dopadla bez výhrad. Podobne sú na tom aj deti. Pri ochrane chodcov získalo BMW veľa bodov vďaka aktívnej kapote, výhrady boli len k jej tvrdému okraju. Pri bezpečnostnej výbave tiež niet o čom diskutovať. Facelfitovaná **Mazda CX-7** dopadla najhoršie z dnešnej trojice. Pri čelnom náraze palubná doska ohrozuje kolená a stehná vodiča i spolujazdca, náraz do stĺpa zaznamenal zvýšené riziko na hrudi a ochrana pri náraze zozadu je slabá. Ochrana detí je v poriadku, no chodci sa nemajú na čo tešiť. Nárazník je vcelku mäkký, no predná kapota neponúka jediné mäkkšie miesto. V oblasti bezpečnostných systémov dostala Mazda za sériové ESP a varovanie pred nezapnutými pásmi pozitívne hodnotenie. Hodnotenie**Vozidlo****celkové hodnotenie****ochrana posádky****ochrana detí****ochrana chodcov****bezpečnostná výbava**Alfa Romeo Giulietta\* \* \* \* \*97 %85 %63 %86 %BMW radu 5\* \* \* \* \*95 %83 %78 %100 %Mazda CX-7\* \* \* \*76 %79 %43 %71 %








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.