Honda NSX sa vracia s trojicou elektromotorov

Jiří Duchoň, 14.01.2015
Legendárna športová Honda NSX je konečne späť! Prichádza s hybridným pohonným ústrojenstvom s výkonom presahujúcim 550 koní.

Bolo to ako nekonečná rozprávka. Automobilka Honda už dlhé roky sľubovala, že pracuje na modernej interpretácii svojho slávneho kupé NSX. Teraz je už dielo hotové a na detroitskom autosalóne sa vozidlo predstavilo pod menom Acura NSX. Prvé nákresy pripravovaného modelu naznačovali prekvapivo tesnú náväznosť k originálu z deväťdesiatych rokov, nakoniec je všetko trochu inak.

Atmosféricky plnený šesťvalec bol nakoniec nahradený pozdĺžne pred zadnou nápravou uloženou jednotkou V6. Prepĺňovaná je dvojicou turbodúchadiel a spolupracuje s deväťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a trojicou elektromotorov. Výkon tejto sústavy má presahovať hranicu 550 koní. Krútiaci moment má byť prenášaný na kolesá oboch náprav cez systém označovaný výrobcom ako Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive.

Dva elektromotory novej NSX sú na prednej náprave a vďaka pokročilej elektronickej regulácii majú uľahčovať vektorovanie krútiaceho momentu pri prejazde zákrutou, ten tretí je včlenený v obvyklom mieste medzi spaľovacím motorom a prevodovkou. Acura NSX má devätnásťpalcové diskyvpredu a dvadsaťpalcové vzadu a obúvajú pneumatiky s rozmermi 245/35, resp. 295/30. Spoľahlivé spomalenie zaisťujú uhlíkovo-keramické kotúče a šesť, resp. štvorpiestikové strmene.

Nová NSX je 4 490 mm dlhá, 1 940 mm široká a 1 215 mm vysoká a stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 630 mm. Z miesta vodiča ovládaná sústava Integrated Dynamic System ponúkne štvoricu prevádzkových režimov Quiet, Sport, Sport + a Track, samozrejmosťou je launch control. Detaily k predstavenému sériovému prevedeniu kupé Honda NSX zatiaľ známe nie sú, ale zatiaľ sa môžete pozrieť na zábery ukazujúce tiež pohľad na konštrukciu.