Ferrari FXX K bude mať KERS

Jiří Duchoň, 04.12.2014
Značka Ferrari predstavuje asi najdivokejší stroj vo svojich dejinách. Jazdiť bude iba po okruhoch a všetky vyrobené autá zostanú majetkom Ferrari.

Nové Ferrari FXX K Bude oficiálne predstavené na okruhu Yas Marina Circuit Abu Dhabi a do značnej miery otrasie všetkým, čo dnes robí automobil automobilom. Nadväzuje na model FXX vyšľachtený z modelu Ferrari Enzo a má byť čisto "laboratórnym" exemplárom a súčasťou celkového vývoja značky Ferrari. Písmeno "K" v závere pomenovania naznačuje prítomnosť regeneratívnej sústavy KERS. Všetky autá, ktoré v sérii FXX K vzniknú, zostanú majetkom firmy Ferrari a vyskúšať ich bude môcť okrem inžinierov iba hŕstka vyvolených z klientskeho programu testovacích jazdcov.

O pohon sa stará stále atmosféricky plnený vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,3 l a výkonom 633 kW (860 koní) pri 9 200 ot./min. a krútiacim momentom 750 Nm pri 6500 ot./min. Sekunduje mu elektromotor s výkonom 140 kW (190 koní). Spaľovací motor je o 60 koní silnejší ako v sériovom prevedení, čo okrem nových máp umožnila tiež inštalácia upravených vačkových hriadeľov a ventilov aj modifikácie sacích a výfukových traktov (tlmiče výfuku úplne chýbajú).

Rekuperácia KERS prešla ďalším vývojom a riadenie celého ústrojenstva ponúka tri prevádzkové režimy: Qualify (maximum výkonu po obmedzenú dobu) Long Run (optimalizované hospodárenie s energiou na dlhšie trasy), Manual Boost, (pre dočasné posilnenie krútiaceho momentu), Fast Charge (na zrýchlené dobíjanie akumulátorov). Aerodynamické riešenie karosérie Ferrari FXX K patrí k najvýznamnejším modifikáciám novinky, čo je dobre zrejmé už pri pohľade na zábery. Výsledkom úprav má byť o 50 % zvýšený prítlak, pri 200 km/h má dosahovať 540 kg.