Maybach je späť, ohromujúci ako kedysi

Jiří Duchoň, 20.11.2014
Vlajková loď automobilky Mercedes-Benz má po premiére. Zdá sa, že na cieľ stať sa jedným z najluxusnejších automobilov súčasnosti je vybavená riadne

Novinka do hry vracia meno Maybach, ktoré názve typového radu nahradilo pána Benza. Už tu teda nie je len športový Mercedes-AMG GT, ale tiež luxusný Mercedes-Maybach. Premiéry prebehli paralelne dve, jedna v Los Angeles, druha v Šanghaji. Mercedes-Maybach je odvodený od veľkého sedanu Mercedes-Benz triedy S (W222), s rázvorom 3 365 mm a dĺžkou karosérie 5 453 mm je o 200 mm dlhší ako základná S-Klasse.

Všetok nárast dĺžky putuje v prospech priestoru na kolená cestujúcich vzadu, ktorí sedia na samostatných sedadlách. Nechýba ich všestranné elektrické nastavovanie, postriebrené ručne robené poháre na šampanské ani súprava mikrofónov a reproduktorov, ktoré majú uľahčiť komunikáciu medzi pasažiermi vpredu vzadu. Tento prvok je trochu prekvapujúci z dvoch dôvodov: deliaca stena typická pre limuzíny tu chýba a výrobca hovorí o svojej novinke ako o najtichšom sériovom sedane súčasnosti...

Mercedes-Maybach vstúpi do predaja vo februári nadchádzajúceho roku v dvoch verziách: osemvalec S 500 ponúkne výkon 455 koní (335 kW) a krútiaci moment 700 Nm, zatiaľ čo prevedenie S 600 sa spoľahne na osvedčený dvanásťvalec s výkonom 530 koní (390 kW) a krútiacim momentom 830 Nm. Za zmienku stojí, že hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h (5,0 s) a maximálna rýchlosť (250 km/h) sú pre obe verzie rovnaké. Štandardom je pohon zadných kolies, S 500 budete môcť mať na želanie pohon všetkých kolies.

E1rQczS6lvE