Fotogaléria:Honda Civic Type-R: Lekcia efektivity
Nový motor so starým známym názvom dostane elektrické preplňovanie a ďalšie úpravy, výkonom prekoná aj šesťvalcový trojliter.
Na technologickej konferencii Vokswagenu v domácom Wolfsburgu predstavil koncern technologické inovácie pripravené na nasadenie v blízkej budúcnosti. Jednou z najpodstatnejších noviniek je modernizovaný motor 2.0 TDI s elektrickým dvojstupňovým preplňovaním, priamym vstrekovaním common-rail s tlakom až 2500 barov a prepracovaným systémom variabilného časovania ventilov.
Výsledkom úprav na motore je výkon až 200 kW (272 koní) a krútici moment okolo 500 Nm, hoci ten zatiaľ výrobca presne nešpecifikoval. Každopádne parametre prekonávajú aktuálny šesťvalec 3.0 TDI, dvojliter tak pohodlne poslúži na pohon väčších modelov koncernu.
V roku 2016 má prísť do ponuky nová dvojspojková automatická prevodovka DSG s desiatimi prevodovými stupňami, označovaná ako DQ511. Tá zvládne preniesť krútiaci moment do 550 Nm, vďaka malým rozmerom sa bude dať realizovať aj jej pozdĺžna zástavba.
Ďalšími predstavenými novinkami je stop štart vo verzii 2.0, ktorý vypína motor pri dojazde na križovatku, vylepšený systém rekuperácie energie, alebo vypínanie motora vtedy, keď nie je na pohyb auta potrebný.