Volkswagen XL Sport sa vytočí na 11 000 otáčok

Lukáš Vaverka, 13.10.2014
Prototyp malého športového Volkswagenu dostal dvojvalcový motor z Ducati 1199 Superleggera, ktorý má rovných 200 koní.

Volkswagen XL Šport je odvodený od malosériového dieselového hybridu XL1, ktorý je prvým autom s kombinovanou spotrebou nižšou ako 2 l/100 km. Nová verzia, ktorá je zatiaľ vo fáze prototypu, má ale iné priority.

Svoj radový dvojvalec 0,8 l TDI (35 kW) a elektromotor (20 kW) vymenila za vidlicový dvojvalec z motocykla Ducati 1199. Vysokootáčkový motor točí 11 000/min, preto potrebuje redukčnú prevodovku, ktorá je vložená medzi motor a sedemstupňovú prevodovku DSG. Dvojvalec s desmodromickým ovládaním ventilov dosahuje 147 kW (200 k) a 134 Nm.

XL Šport má športový podvozok, horčíkové disky kolies a karbónovú karosériu. Jej dĺžka narástla o 30 cm na 4 291 mm, je tiež o 18 cm širšie (1 847 mm), výška zostáva nízkych 1 152 mm. Kľúčom k úspechu je vnikajúca aerodynamika - súčiniteľ aerodynamického odporu je len 0,258 a čelná plocha 1,7 m2. Výsledkom je maximálna rýchlosť 270 km/h a akcelerácia z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.