Nový Ford S-Max: Základom 1,5 l EcoBoost a 4×4 pre diesel

Lukáš Vaverka, 16.09.2014
Po ôsmich rokoch sa predstavuje vo svojej sériovej podobe nástupca úspešného veľkého rodinného vozidla Ford S-Max. Technicky ťaží z inovácií najnovšej generácie Mondea.

Nový S-Max nahrádza obľúbené športovo strihnuté MPV s rovnakým názvom. Zachováva si podobné dizajnové črty, pod karosériou ale ukrýva novú platformu CD4, ktorá je tiež základom nového Mondea a veľkého SUV Edge. Do predaja sa druhá generácia S-Maxu dostane v lete budúceho roka.

Základnou motorizáciou je benzínový štvorvalec 1,5 l EcoBoost / 118 kW, moderný motor, ktorý nahrádza rovnako výkonnú tisícšesťstovku z predchádzajúcej generácie. Zatiaľ sa u neho počíta len s manuálom, zatiaľ čo druhý benzínový motor - 2,0 l EcoBoost / 176 kW - má mať výhradne automatickú prevodovku.

Zaujímavejšia je však paleta dieselov, ktorá stavia na troch verziách novej generácie 2,0 l TDCi. Základné prevedenie s 88 kW nahrádza doteraz používanú tisícšesťstovku, nad ňou sú varianty 110 a 132 kW. Tie na želanie ponúknu dvojspojkovú prevodovku a hlavne absolútnu novinku: pohon všetkých kolies!

Novinkami z oblasti pokročilých systémov je multimediálne rozhranie Ford SYNC 2 s 8palcovým dotykovým displejom, LED svetlomety a adaptívne riadenie.