BMW Concept ActiveE

Mníchovská automobilka po elektrickom Mini prichádza s ďalším modelom s nulovými emisiami, vodíkový pohon je pravdepodobne minulosťou.
Vydané  Text: 

Koncept ActiveE je postavený na báze radu 1 Coupé a BMW ho po premiére v Detroite plánuje nasadiť do verejného testovania podobne ako sesterské Mini E. Elektromotor kupé s výkonom 125 kW je umiestnený pri zadnej náprave v oblasti diferenciálu, celkové riešenie pohonu neobmedzuje vnútorný ani batožinový priestor. O napájanie sa starajú lítium-iónové batérie, ktoré zvládnu vzdialenosť okolo 160 km. Do plnej kapacity sa dajú dobiť z európskej siete za 3 hodiny. Ďalších niekoľko kilometrov dojazdu sa dá získať rekuperáciou energie pri brzdení. Auto s hmotnosťou 1,8 tony zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h do 9 sekúnd, maximálnu rýchlosť limitovali konštruktéri na 145 km/h. Zaujímavou novinkou je diaľkové ovládanie kúrenia a klimatizácie cez mobilný telefón. Na túto komunikáciu sa využíva rozhranie ConnectedDrive, ktoré na požiadanie informuje majiteľa cez mobil aj o stave batérii a dobíjania. BMW dosiaľ patrilo k hlavným propagátorom vodíkového pohonu, no tento projekt bol dočasne prerušený. Testovacia flotila limuzín radu 7 predchádzajúcej generácie, ktorú poháňali motory spaľujúce vodík, ostane na teraz poslednou. Pre komplikovanú hospodársku situáciu sa BMW rozhodlo v tomto projekte zatiaľ nepokračovať a žiadne ďalšie modely s vodíkovým pohonom nebudú v najbližšom čase postavené. Podľa expertov nie je z hľadiska budúcnosti vodík vo výhodnej pozícii v porovnaní s batériovými elektromobilmi. Okrem BMW totiž svoje vodíkové projekty pribrzdil aj Volkswagen a celkovo sa dá konštatovať úbytok konceptov poháňaných energiou z vodíka. Okrem slabej a pomaly sa rozvíjajúcej infraštruktúry sa za nevýhodu vodíkového pohonu označuje aj problematické skladovanie. Zásobníky v autách sú totiž pomerne veľké, ich výroba a montáž je dosť náročná.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.