Crashtesty EuroNCAP: výborný Chevrolet, Toyota pohorela

Množstvo automobilových noviniek poriadne zamestnalo aj agentúru EuroNCAP, v novembrovom kole ich rozbila rovný tucet.
Vydané  Text: 

V podstate bezpečné **BMW X1** zaznamenalo menšie straty pri náraze do stĺpa (ochrana hrudníka) a pri náraze zozadu (ochrana krčnej chrbtice), pri ochrane chodcov nepotešili tvrdé okraje kapoty. Výborne skončili obe novinky značky **Chevrolet**. Nový **Spark** však zaznamenal slabšiu ochranu hrudníka, panvy a kolien pri čelnom náraze. Bočný náraz aj náraz do stĺpa dopadli výborne, náraz zozadu je slabou stránkou. Pri ochrane chodcov nepotešila tvrdá kapota. Väčší sedan **Cruze** sa zaradil medzi najlepšie automobily v rámci nového hodnotenia EuroNCAP. Z aktuálnej dvanástky ponúkol najlepšiu ochranu posádky vo všetkých smeroch a pri ochrane detí ho predbehlo len BMW. Pre chodcov však nemáme také dobré správy, kapota je dosť tvrdá. Nový prémiový drobec **Citroën DS3** trochu zaváhal len pri náraze do stĺpa a sklamal pri náraze zozadu. Chodcov opäť nepoteší tvrdá kapota. Nováčik na európskom trhu **Infiniti FX** bol prvým testovaným modelom značky. Konštruktéri ale nemôžu byť úplne spokojní, pretože pri čelnom náraze palubná doska ohrozila stehná a panvy posádky vpredu a náraz do stĺpa tiež nebol úplne stopercentný. Ani náraz zozadu skóre prémiového Japonca nevylepšil. Chodci by si mali dávať na toto auto pozor, prijateľne z hodnotenia vyšla len zadná časť kapoty. Infiniti získalo takmer maximum bodov za bezpečnostnú výbavu, čím prekonalo aj nadupaný Mercedes triedy E. Ďalším testovaným Japoncom bola **Mazda 3**, ktorá má viacero slabých miest. Pri čelnom náraze nedokázala úplne stopercentne ochrániť predného spolujazdca. O body prišla aj pri bočných nárazoch pre nedostatočné nafúknutie hlavového airbagu vzadu. To agentúra vyhodnotila ako potenciálne riziko pre hlavu pasažierov vzadu a strhávala body. Ani náraz do stĺpa a náraz zozadu nedopadli práve najlepšie. Ochrana chodcov je použiteľná, body išli dole len za zadnú hranu kapoty. **Mercedes** mal testované dve autá. Nová **trieda E** prekvapivo zakopla pri náraze do stĺpa a náraze zozadu. Mercedes sériovo montuje do tohto modelu kapotu s hydraulickým zdvihnutím v prípade kontaktu s chodcom. To autu pomohlo získať pár bodov navyše, hrany sú však pomerne tvrdé. Kompaktné SUV **GLK** zaznamenalo veľmi podobné výsledky, očakávaným mínusom pri ochrane chodcov je tvrdá kapota. Nový **Opel Astra** sa tiež predviedol vo výbornej forme. Zaváhal len pri ochrane hrudníka pri náraze zboku a do stĺpa. Chodcov nepoteší tvrdá kapota. Aj nový **Peugeot 5008** je prvotriedne bezpečný, zakopol len v tradičných oblastiach nárazu do stĺpa a nárazu zozadu. Vany tradične zlyhávajú v oblasti ochrany chodcov a 5008 nie je výnimkou. Sklamaním aktuálneho kola je **Toyota Urban Cruiser**. Napriek kolennému airbagu došlo ku kontaktu palubnej dosky a nôh vodiča a riziko zranenia je vysoké. Pri bočnom náraze a náraze do stĺpa sa hlavový airbag ukázal ako nedostatočný a došlo ku kontaktu hlavy vodiča so stĺpom. To Toyotu spolu so slabšou ochranou hrudníka stálo mimoriadne veľa bodov, rovnako aj náraz zozadu. Chodcov nepoteší tvrdá predná časť kapoty. Posledným do partie bol **Volkswagen Scirocco**. Ten stratil body za kontakt hlavy vodiča s volantom aj napriek airbagu. Dobre však dopadli bočný náraz, náraz do stĺpa a náraz zozadu. Kapota je tvrdá predovšetkým v miestach, kde by mohli skončiť hlavy chodcov. Hodnotenie**Vozidlo****celkové hodnotenie****ochrana posádky****ochrana detí****ochrana chodcov****bezpečnostná výbava**BMW X1 \* \* \* \* \*87 %86 %63 %71 %Citroen DS3 \* \* \* \* \*87 %71 %35 %83 %Chevrolet Cruze \* \* \* \* \*96 %84 %34 %71 %Chevrolet Spark \* \* \* \*81 %78 %43 %43 %Infiniti FX \* \* \* \* \*86 %77 %44 %99 %Mazda 3 \* \* \* \* \*86 %84 %51 %71 %Mercedes GLK \* \* \* \* \*89 %76 % 44 %86 %Mercedes triedy E\* \* \* \* \*86 %77 %58 %86 %Opel Astra \* \* \* \* \*95 %84 %46 %71 %Peugeot 5008 \* \* \* \* \*89 %79 %37 %97 %Toyota Urban Cruiser \* \* \*58 %71 %53 %86 %VW Scirocco \* \* \* \* \*87 %73 %53 %71 %








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.