Renault Arkana je kompaktné SUV s profilom v štýle kupé, ktoré zaujalo aj našu pozornosť[ ešte pred dvomi rokmi](https://www.autoviny.sk/novinky/118559/suv-kupe-renault-arkana-sa-pusta-do-bitky-s-bmw-aj-mercedesom-s-velkym-ale). Odvtedy sme o ňom ale nepočuli, pretože ambície automobilky neboli dosť vysoké, aby sa automobil podarilo dostať na európsky trh. Vo svojej tlačovej správe výrobca vtedy uviedol veľmi explicitne, že model v Európe nechce: „There are no plans for the model to be sold in Europe.“
Automobilka Renault nepatrí medzi prémiových výrobcov, ale poslednými modelmi Talisman, Espace a Koleos dokazuje, že čo sa týka kvality spracovania interiéru, jazdných vlastností a dizajnu, dokáže konkurovať aj Nemcom. Samozrejme, môžeme špekulovať o kvalite materiálov konštrukcie, odolnosti, kvalite spojov a mnohom ďalšom, čo líši bežných od prémiových výrobcov tiež.
**(POKRAČOVANIE POD VIDEOM)**
AMŠ NA YOUTUBE
Pokiaľ sa však jedná o samotný segment SUV-kupé, tam by Arkana mohla zatriasť aj predajmi prémiovej triedy, pretože tá ponúka podobne pekné vozidlá, ale s výrazne vyššou cenou.
**Čo sa teda medzičasom stalo s Renault Arkana?**
Na ruskom trhu sa predáva za peniaze, ktoré našinca určite rozhodia. Východiskový model [začína na sume 1 045 000 rubľov](https://www.renault.ru/vehicles/range/arkana/showroom.html), v prepočte 12 458 eur! Za SUV a ešte k tomu za SUV-kupé to je cena, ktorá priam šokuje, no na ruské pomery sa jedná o primerané peniaze.
Jeden z najlepších viariantov, **ARKANA Prime** s pohonom 4×4, 1,3-litrovým motorom a prevodovkou CVT, stojí 1 555 000 rubľov, v prepočte 18 549 eur.
Nepochybujeme o tom, že keby sa model objavil v ponuke slovenského predajcu s podobnými cenami, dokázal by významným spôsobom podporiť trhový podiel značky Renault u nás. Dôvody, pre ktoré sa Renault rozhodol model ponúknuť iba ruskému trhu, na ktorom má už dnes tretinový podiel, nám ostávajú zahalené rúškom tajomstva.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Ruské ceny SUV kupé Renault Arkana našinca posadia na stoličku! Prečo výrobca povedal Európe nie?
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.