Ruské ceny SUV kupé Renault Arkana našinca posadia na stoličku! Prečo výrobca povedal Európe nie?

Čo sa stalo s krásnym SUV kupé Renault Arkana?
Vydané  Text: 

Renault Arkana je kompaktné SUV s profilom v štýle kupé, ktoré zaujalo aj našu pozornosť[ ešte pred dvomi rokmi](https://www.autoviny.sk/novinky/118559/suv-kupe-renault-arkana-sa-pusta-do-bitky-s-bmw-aj-mercedesom-s-velkym-ale). Odvtedy sme o ňom ale nepočuli, pretože ambície automobilky neboli dosť vysoké, aby sa automobil podarilo dostať na európsky trh. Vo svojej tlačovej správe výrobca vtedy uviedol veľmi explicitne, že model v Európe nechce: „There are no plans for the model to be sold in Europe.“ Automobilka Renault nepatrí medzi prémiových výrobcov, ale poslednými modelmi Talisman, Espace a Koleos dokazuje, že čo sa týka kvality spracovania interiéru, jazdných vlastností a dizajnu, dokáže konkurovať aj Nemcom. Samozrejme, môžeme špekulovať o kvalite materiálov konštrukcie, odolnosti, kvalite spojov a mnohom ďalšom, čo líši bežných od prémiových výrobcov tiež. **(POKRAČOVANIE POD VIDEOM)**
AMŠ NA YOUTUBE


Pokiaľ sa však jedná o samotný segment SUV-kupé, tam by Arkana mohla zatriasť aj predajmi prémiovej triedy, pretože tá ponúka podobne pekné vozidlá, ale s výrazne vyššou cenou.
**Čo sa teda medzičasom stalo s Renault Arkana?** Na ruskom trhu sa predáva za peniaze, ktoré našinca určite rozhodia. Východiskový model [začína na sume 1 045 000 rubľov](https://www.renault.ru/vehicles/range/arkana/showroom.html), v prepočte 12 458 eur! Za SUV a ešte k tomu za SUV-kupé to je cena, ktorá priam šokuje, no na ruské pomery sa jedná o primerané peniaze.
Jeden z najlepších viariantov, **ARKANA Prime** s pohonom 4×4, 1,3-litrovým motorom a prevodovkou CVT, stojí 1 555 000 rubľov, v prepočte 18 549 eur. Nepochybujeme o tom, že keby sa model objavil v ponuke slovenského predajcu s podobnými cenami, dokázal by významným spôsobom podporiť trhový podiel značky Renault u nás. Dôvody, pre ktoré sa Renault rozhodol model ponúknuť iba ruskému trhu, na ktorom má už dnes tretinový podiel, nám ostávajú zahalené rúškom tajomstva.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.