Audi A6: vyzerá rovnako, ale je to úplne nové auto
Pýtame sa, prečo by sme si mali kupovať limuzínu A8, keď aj o A6 ponúka top výbavu a špičkový dizajn za menšie peniaze?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Ženevský autosalón je príležitosťou prezentovať technologické úspechy v oblasti elektrifikácie, ale aj ukázať novinky v klasických segmentoch trhu, ktoré sú a stále budú dominantné. Audi spolieha na konzervatívne balenie a dôkladne vyšperkované moderné technológie: tak možno predstaviť novú generácii A6 v stručnosti.
Piata generácia A6 je jedinečná nielen z technologického hľadiska, ale snáď aj toho geografického. Zodpovednosť za vonkajší vzhľad novinky bola zverená do rúk Poliaka menom Parys Cybulski. 40-ročný dizajnér, ktorý sa narodil v Płocku, ešte viac priblížil limuzínu vyššej triedy k vlajkovej lodi A8 a udržal proporcie známe z predchádzajúcej generácie. Rozmery sú podobné. Automobil má dĺžku 494 centimetrov, šírku 188,5 a výšku 146 centimetrov. Dosahuje rekordný nízky koeficient odporu vzduchu – 0,24 Cx. Navyše maska, dvere, veko batožinového priestoru a blatníky sú vyrobené z hliníka.„Náskok vďaka technike” a supermoderný interiér
Zatiaľ čo konzervatívny vzhľad pre mnohých bude len rozšírením štylistického jazyka predchádzajúcich generácií, vo vnútri nie je priestor pre nostalgiu. Zmenilo sa všetko. Je ťažké nájsť nejaký prvok odkazujúci na minulosť. Viac podobností nachádzame s modelom A8, prakticky celá palubovka je totožná, využíva 12-palcový plnofarebný displej namiesto analógových ukazovateľov. Namiesto štandardných tlačidiel ovládajúcich automatickú klimatizáciu regulovanú v dvoch alebo štyroch zónach sa objavila obrazovka s uhlopriečkou 8,6 palca. Nad ňou je ďalší 10,1-palcový displej, ktorý ovláda všetky palubné zariadenia. Reaguje na dotyk, rovnako tak aj na hlasové príkazy a gestá, samozrejme je prítomná rozšírená podpora pre spojenie s mobilným telefónom.Na začiatok dva motory
Prvé mesiace predaja A6 obsiahnu len dve pohonné jednotky. Prvým je 6-valcový benzín V6 s objemom tri litre. Do sedadiel zatlačí silou 340 koní a 500 Nm. Takéto parametre umožňujú rozbehnúť auto na 250 km/h. Podobný výkon je možné vidieť v 3-litrovom naftovom TDI (286 k) s krútiacim momentom až 620 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by nemalo presiahnuť 5 sekúnd. Neskôr bude portfólio motorov doplnené o V6 s výkonom 231 koní a 2.0 TDI s výkonom 204 koní a 400 Nm. Všetky naftové motory V6 sú spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. TFSI a 2.0 TDI spolupracujú s dvojspojkovým S-Tronicom. Základná nafta prenáša pohon na predné kolesá, 6-valcová verzia je štandardne vybavená quattro. Okrem toho môžu používatelia počítať s novou technológiou s názvom mild-hybrid. Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu je pohonný systém podporovaný alternátorom-štartérom RSG spojeným s lítium-iónovými batériami. V praxi to znamená malé úspory paliva na úrovni asi 0,7 litrov na 100 kilometrov a možnosť „elektrického plachtenia“ v rozmedzí 55 až 160 km/h.Elektronika povýšená na úroveň profesionálneho vodiča
Audi nás núti zvykať si na prítomnosť mnohých elektronických asistentov na palube. Elektronické systémy umožňujú diaľkové zaparkovanie auta stlačením tlačidla v aplikácii na smartfóne. Okrem toho môžeme počítať aj s autonómnou jazdu na diaľnici a systémom detekcie chodcov, ktorí sa pohybujú v okolí cesty. Ak automobil zaregistruje hroziacu kolíziu, samočinne spustí automatické brzdenie a minimalizuje tak riziko nehody. Výroba A6 bude aj naďalej prebiehať v závodoch nemeckého koncernu v Neckarsulme. Prvé kusy sa na trhu objavia v júni, rozšírená ponuka motorov sa objaví až koncom roka. V roku 2019 môžeme očakávať spustenie predaja verzie Avant (kombi) a pravdepodobne hybridného pohonu, ktorý však umožní už aj jazdu na elektrinu. Fanúšikovia športových úprav si na verzie S a RS6 budú musieť ešte niekoľko mesiacov počkať tiež.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.