Audi A6: vyzerá rovnako, ale je to úplne nové auto

Pýtame sa, prečo by sme si mali kupovať limuzínu A8, keď aj o A6 ponúka top výbavu a špičkový dizajn za menšie peniaze?
Vydané  Text: 

Ženevský autosalón je príležitosťou prezentovať technologické úspechy v oblasti elektrifikácie, ale aj ukázať novinky v klasických segmentoch trhu, ktoré sú a stále budú dominantné. Audi spolieha na konzervatívne balenie a dôkladne vyšperkované moderné technológie: tak možno predstaviť novú generácii A6 v stručnosti.

Piata generácia A6 je jedinečná nielen z technologického hľadiska, ale snáď aj toho geografického. Zodpovednosť za vonkajší vzhľad novinky bola zverená do rúk Poliaka menom Parys Cybulski. 40-ročný dizajnér, ktorý sa narodil v Płocku, ešte viac priblížil limuzínu vyššej triedy k vlajkovej lodi A8 a udržal proporcie známe z predchádzajúcej generácie. Rozmery sú podobné. Automobil má dĺžku 494 centimetrov, šírku 188,5 a výšku 146 centimetrov. Dosahuje rekordný nízky koeficient odporu vzduchu – 0,24 Cx. Navyše maska, dvere, veko batožinového priestoru a blatníky sú vyrobené z hliníka.

„Náskok vďaka technike” a supermoderný interiér

Zatiaľ čo konzervatívny vzhľad pre mnohých bude len rozšírením štylistického jazyka predchádzajúcich generácií, vo vnútri nie je priestor pre nostalgiu. Zmenilo sa všetko. Je ťažké nájsť nejaký prvok odkazujúci na minulosť. Viac podobností nachádzame s modelom A8, prakticky celá palubovka je totožná, využíva 12-palcový plnofarebný displej namiesto analógových ukazovateľov. Namiesto štandardných tlačidiel ovládajúcich automatickú klimatizáciu regulovanú v dvoch alebo štyroch zónach sa objavila obrazovka s uhlopriečkou 8,6 palca. Nad ňou je ďalší 10,1-palcový displej, ktorý ovláda všetky palubné zariadenia. Reaguje na dotyk, rovnako tak aj na hlasové príkazy a gestá, samozrejme je prítomná rozšírená podpora pre spojenie s mobilným telefónom.
Okrem modernej elektroniky môžeme počítať s vysokokvalitnými materiálmi a stovkami farebných kompozícií. Katalóg zahŕňa dekorácie z dreva, kože, alcantry či brúseného hliníka. Za zmienku stojí aj kufor, ktorého kapacita je až 530 litrov. To je údaj, ktorý by sme čakali skôr v kombi. Čo je nové, sú rohože s vstavanými podložkami. Toto riešenie je známe z automobilov značky Mercedes-Benz.

Na začiatok dva motory

Prvé mesiace predaja A6 obsiahnu len dve pohonné jednotky. Prvým je 6-valcový benzín V6 s objemom tri litre. Do sedadiel zatlačí silou 340 koní a 500 Nm. Takéto parametre umožňujú rozbehnúť auto na 250 km/h. Podobný výkon je možné vidieť v 3-litrovom naftovom TDI (286 k) s krútiacim momentom až 620 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by nemalo presiahnuť 5 sekúnd. Neskôr bude portfólio motorov doplnené o V6 s výkonom 231 koní a 2.0 TDI s výkonom 204 koní a 400 Nm. Všetky naftové motory V6 sú spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. TFSI a 2.0 TDI spolupracujú s dvojspojkovým S-Tronicom. Základná nafta prenáša pohon na predné kolesá, 6-valcová verzia je štandardne vybavená quattro. Okrem toho môžu používatelia počítať s novou technológiou s názvom mild-hybrid. Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu je pohonný systém podporovaný alternátorom-štartérom RSG spojeným s lítium-iónovými batériami. V praxi to znamená malé úspory paliva na úrovni asi 0,7 litrov na 100 kilometrov a možnosť „elektrického plachtenia“ v rozmedzí 55 až 160 km/h.

Elektronika povýšená na úroveň profesionálneho vodiča

Audi nás núti zvykať si na prítomnosť mnohých elektronických asistentov na palube. Elektronické systémy umožňujú diaľkové zaparkovanie auta stlačením tlačidla v aplikácii na smartfóne. Okrem toho môžeme počítať aj s autonómnou jazdu na diaľnici a systémom detekcie chodcov, ktorí sa pohybujú v okolí cesty. Ak automobil zaregistruje hroziacu kolíziu, samočinne spustí automatické brzdenie a minimalizuje tak riziko nehody. Výroba A6 bude aj naďalej prebiehať v závodoch nemeckého koncernu v Neckarsulme. Prvé kusy sa na trhu objavia v júni, rozšírená ponuka motorov sa objaví až koncom roka. V roku 2019 môžeme očakávať spustenie predaja verzie Avant (kombi) a pravdepodobne hybridného pohonu, ktorý však umožní už aj jazdu na elektrinu. Fanúšikovia športových úprav si na verzie S a RS6 budú musieť ešte niekoľko mesiacov počkať tiež.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »