ŽENEVA: Máme prvé fotografie! Toyota predstavuje novú generáciu modelov Auris a Aygo.

Toyota v Ženeve ukáže hneď dva nové modely.
Vydané  Text: 

**PRVÁ SNÍMKA MODELU AURIS** Automobilka Toyota predstaví na 88. ročníku medzinárodného ženevského autosalónu tretiu generáciu modelu Auris s úplne novým dvojlitrovým agregátom, ktorý má slúžiť pre hneď niekoľko koncepcií hybridného pohonu. O novej generácii kompaktného hatchbacku zatiaľ viac informácií nemáme, na prvej fotografii však auto pôsobí dynamickým a moderným dojmom. Na detailnejšie snímky si budeme musieť ešte pár dní počkať.
**AYGO PRINÁŠA EVOLUČNÉ ZMENY** Vo svetovej premiére sa predstaví taktiež nové Aygo, ku ktorému už máme aj prvé oficiálne fotografie. Model má priniesť nielen mladistvejší a agresívnejší vzhľad čelných partií, ale aj vylepšené jazdné schopnosti a ovládateľnosť v prospech väčšej zábavy za volantom. Súčasná Toyota Aygo, uvedená v roku 2014, priniesla spoločnosti Toyota v Európe v segmente A pozoruhodné úspechy. V roku 2017 bolo Aygo v Európe jedným z najpredávanejších modelov v segmente A, keď sa predalo viac ako 85 000 vozidiel a podiel v segmente dosiahol 6,6 %.
Nové Aygo si zachovalo svoj charakteristický vzhľad v podobe písmena „X“ v prednej časti vozidla, avšak pôvodná dvojrozmerná grafika bola prepracovaná do výraznejšej priestorovej podoby. Súčasťou výraznej prednej časti sú aj prepracované združené svetlomety v duchu dizajnového jazyka Keen Look so zabudovanými svetlami denného svietenia. Pri pohľade zboku nadväzujú na trojrozmernú prednú časť kryty zadných skupinových svetiel s novým tvarom, ktoré opticky prepájajú prednú a zadnú časť vozidla.
Pod kapotou nájdeme už dobre známy trojvalec s objemom 998 cm3 DOHC 12V s časovaním ventilov VVT-i. Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstrekovačov paliva, vyšší kompresný pomer, množstvo nových komponentov s nízkym trením, systém chladenia recirkulácie výfukových plynov (EGR) a vylepšený vyvažovací hriadeľ pre zníženie vibrácií pri voľnobežných otáčkach.
Motor teraz dosahuje max. výkon 53 kW (72 k) pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 93 Nm pri 4 400 ot./min. Nové Aygo zrýchli z 0 km/h na 100 km/h za priemerných 13,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Spotreba paliva klesla zo 4,1 na 3,9 l/100 km, čo predstavuje pokles úrovne emisií CO2 o 5 g/km na iba 90 g/km. **NOVÉ TECHNOLÓGIE** V duchu svojej vízie „Lepšia mobilita pre všetkých“ predstaví Toyota rovnako svoje súčasné aktivity smerované k maximálnemu rozšíreniu elektromobilov s batériovým pohonom, elektromobilov poháňaných palivovými článkami (FCEV), technológiu autonómneho riadenia a umelej inteligencie (AI). Rad koncepčných modelov Concept-i Series plne využíva schopnosti autonómneho riadenia a umelej inteligencie. Zahŕňa tri elektromobily s batériovým pohonom. Každý bol navrhnutý pre potreby určitého typu užívateľov v rôznom prostredí. Koncepčný model Toyota Fine-Comfort Ride skúma možnosti využitia technológie FCEV v rámci sériovej výroby priestranného prémiového sedanu s flexibilným usporiadaním. Toyota predstaví aj moderný pretekársky koncept, ktorý avizuje návrat ikonického športového vozidla Toyota.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.