Nová generácia BMW X4 zrýchľuje so šesťvalcom už za 5,8 sekundy

Nové kompaktné SUV-kupé je konečne estetickejšie a okulahodiace ako jeho väčší kolegovia.
Vydané  Text: 

Keď BMW uviedlo do svojho portfólia model X4, opäť tým vzbudilo pozornosť a snáď aj trocha kontroverzie – istotne by sa dalo pochybovať o tom, či skutočne zákazníci a priaznivci bavorákov potrebujú ďalšie kompaktné SUV, keď ich perfektne reprezentoval model X3. Nakoniec sa ukázalo, že X4 s karosériou v štýle štvordverového kupé ľudia chcú, dokonca ich nakúpili dovedna 200-tisíc kusov. Nové BMW X4 je v porovnaní s prvou generáciou viditeľne estetickejšie a „ladnejšie“. TIe predné svetlomety v roku 2014 pripomínali starší dizajn SUV-čka X3, pretože boli hranaté a akosi vybočovali z aktuálneho dizajnového jazyka značky. Dnes sa stretávame s novou podobou X4, ktorá ostré črty prednej masky vymenila za ladnejšie a oblejšie tvary, podobnosť s X3 je očividná.
Dynamické proporcie nového BMW X4 zdôrazňuje aj grafika rámu okien, ktorej nechýba typický dizajnový prvok známy ako Hofmeisterov oblúk na zadnom C-stĺpiku. Oproti predchádzajúcej generácii je nový model s celkovou dĺžkou 4 752 mm dlhší o 81 mm, rázvor sa natiahol o 54 mm na 2 864 mm, šírka o 37 mm na 1 918 mm a dynamickejšie proporcie nového modelu BMW X4 umocňuje aj zníženie celkovej výšky o 3 mm na 1 621 milimetrov. Vyváženie vozidla 50 : 50 medzi prednou a zadnou nápravou podčiarkujú krátke previsy a výrazné blatníky, uvádza BMW vo svojej tlačovej správe. Dvojité svetlomety s typickými šiestimi očami sériovo využívajú LED technológiu.
Prvý raz sú pre nové BMW X4 k dispozícii aj prvky z programu BMW Individual. Ponuka mimoriadne exkluzívnych exteriérových doplnkov obsahuje aj paletu lakov BMW Individual vrátane metalízy Sonnenstein a 21-palcové disky kolies z ľahkých zliatin BMW Individual.

Modely BMW X4 pri začiatku predaja:

BMW X4 xDrive20i:

4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 998 cm3,
Výkon: 135 kW (184 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 290 Nm pri 1 350 – 4 250 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 8,3 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 215 km/h,
Kombinovaná spotreba: 7,3 – 7,1 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 168 – 163 g/km.

BMW X4 xDrive30i:

4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 998 cm3,
Výkon: 185 kW (252 k) pri 5 200 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 350 Nm pri 1 450 – 4 800 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,3 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h,
Kombinovaná spotreba: 7,3 – 7,2 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 168 – 164 g/km.

BMW X4 M40i (predbežne dostupné od výroby v auguste 2018):

Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 265 kW (360 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 500 Nm pri 1 520 – 4 800 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h,
Kombinovaná spotreba: 9,2 – 9,0 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 213 – 209 g/km.

BMW X4 xDrive20d:

4-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 995 cm3,
Výkon: 140 kW (190 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 8,0 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 213 km/h,
Kombinovaná spotreba: 5,6 – 5,4 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 149 – 142 g/km.

BMW X4 xDrive25d:

4-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 1 995 cm3,
Výkon: 170 kW (231 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 500 Nm pri 2 000 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 230 km/h,
Kombinovaná spotreba: 5,7 – 5,5 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 149 – 145 g/km.

BMW X4 xDrive30d (predbežne dostupné od výroby v auguste 2018):

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 5,8 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h,
Kombinovaná spotreba: 6,2 – 5,9 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 163 – 156 g/km.

BMW X4 M40d:

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic,
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 240 kW (326 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 680 Nm pri 1 750 – 2 750 ot./min.,
Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,9 sekundy,
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h,
Kombinovaná spotreba: 6,6 – 6,4 l/100 km,
Kombinované emisie CO2: 173 – 170 g/km.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.