Veľká novinka: Cupra sa delí od Seatu, odteraz je samostatnou značkou!

Sme svedkami veľkej veci, ktorá sa nedeje často: zrodenia novej automobilovej značky!
Veľká novinka: Cupra je odteraz samostatná značka!

Nové logo novej značky CUPRA

TLAČOVÁ SPRÁVA - SEAT oficiálne potvrdil uvedenie novej značky CUPRA a predstavil jej nové logo, čím poskytol prvý výhľad na značku CUPRA.

Meno CUPRA vždy označovalo najšportovejšie modely značky SEAT. Teraz prišiel čas aby dostali vlastnú dušu, vlastnú DNA a svojbytnú identitu. Všetky budúce modely CUPRA budú niesť nové logo.

Nová značka bude mať oficiálnu premiéru 22. februára počas špeciálneho podujatia pre medzinárodné médiá. O dva týždne neskôr budú prvé modely CUPRA predstavené verejnosti na marcovom autosalóne v Ženeve.

Veľká novinka: Cupra je odteraz samostatná značka!

Logo CUPRA doteraz zdobilo športovo ladené verzie modelov od značky SEAT. Teraz sa mení samotná značka a aj jej logo.

Veľká novinka: Cupra je odteraz samostatná značka!

Nové logo novej značky CUPRA


JAZDA: Seat Leon Cupra R Performance Pack - Agent provokatér

Majo Bóna, 28.08.2017

Kombinácia rodinného auta takmer so superšportovými vlastnosťami bude mať vždy svoje čaro. Presvedčili sme sa o tom za volantom SEAT-u Leon ST Cupra 300 4Drive s performance paketom.

Testovací jazdec SEAT Sport Jordi Gené vyráža na trať v pretekárskom špeciáli Leon Cup Racer, ja ho nasledujem v sériovom Leone Cupra ST a som zvedavý, či mi neujde hneď v prvej zákrute. Nemal by, napokon sedím vo verzii, ktorá má priplatený Performance Pack, ktorý má obuté lepivé semi-slicky Michelin Pilot Sport Cup, štvorpiestikové Brembo brzdy a okrem toho mám k dispozícii pohon 4Drive, čo je pohon 4 x 4. Motor máme obaja takmer rovnaký. Napokon základom pre Cup Racer je práve sériový model, hoci nie vo verzii kombi, ale hatchback.

Akcelerácia je takmer identická, tempo dokážem držať bez problémov, hoci, samozrejme, je iba otázkou, ako silno tlačí Jordi na plyn. Odhadujem, že potenciál auta využíva tak na sedemdesiat percent. A skôr ako to, že stíham za skutočným pretekárom, oceňujem grip a stabilitu Leonu Cupra ST 300 4Drive. Zásluhu na tom majú už spomínané slicky aj pohon všetkých štyroch kolies. Nedočkal som sa žiadneho náznaku neistoty a to napriek tomu, že som si vypol stabilizačný systém.

Ešte viac ma oslovili brzdy. Absolútne žiaden náznak vädnutia účinku si udržali aj v prípade opakovaného brzdenia. Jednoducho dva palce hore. Kombinácia tristokoňovej rakety s takmer šetsstolitrovým kufrom je snom mnohých otcov rodín, ktorým ešte nevyhasol život v rozkroku. Jedinú výčitku by som smeroval k šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke DSG. Sesterský model Golf R má modernejšiu sedemstupňovú a aj rýchlejšiu.

Nepáčilo sa mi ani to, že v manuálnom režime preradí smerom vyššie a v prípade, že trafíte moment preradenia spolu s prevodovkou, odradíte o dva stupne nahor, takisto podradenie je dovolené až v prípade, že otáčky motora spadnú do civilného pásma. No to sú detaily a možno aj subjektívny dojem, ak si chcete užiť, máte k dispozícii aj manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ktorá preverí vaše skutočné vodičské schopnosti. Zvyšku auta nemôžem vyčítať absolútne nič, azda len cenu, ktorá v prípade kombinácie s Performance Paktom oblizovala hranicu štyridsaťtisíc eur, čo je za kombi tejto veľkostnej kategórie predsa len dosť.