Švédi vybičovali Kodiaq na 260 koní a 401 Nm. Upravili pritom iba softvér riadenia motora.

Chiptuning vie byť v správnych rukách hotovým zázrakom. Z obyčajného dvojlitrového TDI vie vydolovať ešte o 77 koní viac ako výrobca.
Vydané  Text: 

Keď si dnes objednáte Škodu Kodiaq, máte možnosť vybrať si najpopulárnejší variant s 2-litrovým naftovým motorom TDI a automatickou prevodovkou DSG. Táto kombinácia ponúka veľmi priaznivý výkon: až 183 koní a 327 Nm krútiaceho momentu. Tieto krásne údaje väčšine ľudí celkom určite stačia, avšak sú aj takí, ktorí chcú alebo potrebujú ešte viac. Pre nich je vhodné napríklad vyššie spomenuté čipovanie/chiptuning, teda také prepálenie softvéru zodpovedného za riadenie motora, ktoré viac či menej výrazne zmení jeho výkonové krivky.

Čítajte aj: TEST ŠKODA KODIAQ 2.0 TDI 4×4: VÍŤAZ DESAŤBOJA!




Istá švédska tuningová firma s pobočkou v Českej republike sa teraz pochválila tým, že pôvodne 183-koňový Kodiaq dokáže vybičovať až na 260 koní a krútiaci moment zvýšiť z už aj tak parádnych 327 až na 401 Nm. Sú to veľmi pôsobivé čísla, najmä keď uvážime, že ide o pomerne veľké SUV a nie športový automobil na okruhy.
Výkonové krivky 2.0 TDI po úprave softvéru, prerušované línie sú originálne (foto: BSR)
Maximálnych hodnôt krútiaci moment dosahuje pri 3000 otáčkach za minútu, maximálny výkon tesne pred 6000 otáčkami. Výrazný nárast je pritom podľa dostupných grafov dostupný už od 2000 otáčok za minútu. Takže, už iba nájsť v rozpočte vyše 17-tisíc českých korún a zobrať novučičkého Kodiaqa kamsi do Česka.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.