Švédi vybičovali Kodiaq na 260 koní a 401 Nm. Upravili pritom iba softvér riadenia motora.

Redakcia, 22.01.2018
Chiptuning vie byť v správnych rukách hotovým zázrakom. Z obyčajného dvojlitrového TDI vie vydolovať ešte o 77 koní viac ako výrobca.

Keď si dnes objednáte Škodu Kodiaq, máte možnosť vybrať si najpopulárnejší variant s 2-litrovým naftovým motorom TDI a automatickou prevodovkou DSG. Táto kombinácia ponúka veľmi priaznivý výkon: až 183 koní a 327 Nm krútiaceho momentu.

Tieto krásne údaje väčšine ľudí celkom určite stačia, avšak sú aj takí, ktorí chcú alebo potrebujú ešte viac. Pre nich je vhodné napríklad vyššie spomenuté čipovanie/chiptuning, teda také prepálenie softvéru zodpovedného za riadenie motora, ktoré viac či menej výrazne zmení jeho výkonové krivky.

Test Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4×4

Test Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4×4 | Zdroj: Pavol Neubauer (PANER)

Čítajte aj: TEST ŠKODA KODIAQ 2.0 TDI 4×4: VÍŤAZ DESAŤBOJA!




Istá švédska tuningová firma s pobočkou v Českej republike sa teraz pochválila tým, že pôvodne 183-koňový Kodiaq dokáže vybičovať až na 260 koní a krútiaci moment zvýšiť z už aj tak parádnych 327 až na 401 Nm.

Sú to veľmi pôsobivé čísla, najmä keď uvážime, že ide o pomerne veľké SUV a nie športový automobil na okruhy.

Škoda Kodiaq

Výkonové krivky 2.0 TDI po úprave softvéru, prerušované línie sú originálne (foto: BSR)

Maximálnych hodnôt krútiaci moment dosahuje pri 3000 otáčkach za minútu, maximálny výkon tesne pred 6000 otáčkami. Výrazný nárast je pritom podľa dostupných grafov dostupný už od 2000 otáčok za minútu.

Takže, už iba nájsť v rozpočte vyše 17-tisíc českých korún a zobrať novučičkého Kodiaqa kamsi do Česka.