Civic s 1,6-litrovým naftovým motorom jazdí iba za 3,5 litra

Redakcia, 22.01.2018
AKTUALIZOVANÉ 23/1/2018: Honda JazzCivic prichádza do predaja aj s novým naftovým motorom i-DTEC, ktorý dosiahol pozoruhodné výsledky v spotrebe a emisiách.
Test Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017 (foto: Erik Stríž, redakcia Autoviny)

Úspech na poli znižovania spotreby (a teda aj emisií CO2) značka nadobudla po „komplexnej revízii“ motora i-DTEC so zdvihovým objemom 1,6-litra.

Podľa meracieho štandardu NEDC tento veľký motor jazdí iba za 3,5 litra nafty na 100 kilometrov jazdy, čo je mimoriadne priaznivý výsledok. Civic s týmto motorom do ovzdušia pritom vypúšťa iba 93 gramov oxidu uhličitého na kilometer, čím podlieza latku priemeru svojej kategórie.

Vylepšený naftový motor Honda montuje do nového Civicu, jeho predaj je naplánovaný na marec, objednávať sa bude dať vo februári.

Nová Honda Jazz je v predaji

Inovácie v dizajne Hondy Jazz sú minimálne, na prvý pohľad rozdiely v porovnaní s minuloročným dopredajovým modelom ani nepotrehnete: „Medzi ďalšie revízie modelu supermini Jazz patrí modernizácia štýlu exteriéru vrátane použitia motívu krídla rodiny Honda na svetlometoch a prednej maske.

Nová Honda Jazz (2017)
Nová Honda Jazz (2017)

1,5-litrový benzínový motor i-VTEC sa pre Jazz dodáva v rámci novej triedy Dynamic, ktorá sa vyznačuje tenším predným predelom pod spodnou maskou a difuzérom s trojitým usmerňovačom k zadnému nárazníku. Oba tieto prvky sú ukončené športovou červenou zvýrazňujúcou linkou.“

Nová Honda Jazz (2017)

Interiér si aj naďalej zachoval svoj charakter, batožinový priestor má kapacitu 354 litrov a po sklopení zadného radu sedadiel 897 litrov. Honda zdôrazňuje, že sa sedadlá dajú sklápať v pomere 60:40 a nazvala ich veľmi honosne Magic Seat, hoci takýto systém považujeme za samozrejmosť. V jednej veci však Honda Jazz jednoznačne exceluje: dá sa do nej natlačiť náklad s dĺžkou až 2,48 metra. Nie je to skoro neuveriteľné?

Nová Honda Jazz (2017)

V základnej výbave Jazz ponúka aj bezpečnostný systém City-Brake Active, tempomat, vyhrievané sedadlá a automatické svetlomety. Za príplatok je v predaji systém Honda Connect, balíček pre bezkľúčové odomykanie a štartovanie, rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie na hroziacu kolíziu, systém pre sledovanie jazdných pruhov alebo parkovaciu kameru - teda výbavu, ktorú môžete nájsť napríklad aj v aktuálnom Yarise.