Úplne nový off-road za 10-tisíc eur? Žiadne sci-fi, ale realita v Afrike

Kenská automobilka šokovala svet, má najlacnejší off-road na planéte. Prekonáva aj Daciu Duster.
Vydané  Text: 

O automobilke Mobius ste pravdepodobne nikdy nepočuli a je isté, že pokiaľ sa budete rozhliadať iba po domácom trhu s automobilmi, do kontaktu s jej modelmi neprídete.

Kenská automobilka Mobius dnes púta pozornosť motoristických médií tým, že do svojej ponuky zaradila vôbec najlacnejší plnohodnotný off-road na svete. Volá sa jednoducho Mobius II a jeho cena je v prepočte iba 10 482 eur. Za takúto cenu sa oplatí aj zariskovať kúpu auta, ktoré možno nebude stopercentné.
Na internete sa dočítame, že sa jedná o SUV, my by sme ho však do tejto kategórie automobilov zaraďovali iba veľmi neradi. Je to kovová krabička s relatívne jednoduchým podvozkom, ktorej ambície presahujú tradičné betónové a asfaltové cesty. Mobius II si vraj poradí s náročným terénom a kuriózne pritom je, že má iba pohon zadných kolies. Čítate správne, pohon zadných kolies v SUV/off-roade. Mobius II má nápadne hranatý dizajn, vzdialene môže pripomínať niektoré staršie modely značky Land Rover. Má variabilný interiér, tri dvere a pod kapotou 1,8-litrový benzínový motor. U nás by sa takéto vozidlo očakávalo skôr s naftovým agregátom, ktorý však kenská automobilka v ponuke nemá. Motor je spriahnutý s 5-stupňovou automatickou prevodovkou, permantne poháňa zadnú nápravu. Africký off-road má vpredu lichobežníkové zavesenie kolies, vzadu tuhú nápravu s listovými pružinami. Svetlá výška podvozka je 330 mm, vpredu sú kotúčové brzdy, vzadu bubnové. Nájazdový uhol je až 32°, zadný až 37°.
Interiér je jednoduchý, minimalistický, zrejme nadpriemerne odolný a vzhľadom na cenu súdime, že sa šetrilo na všetkom. Vedeli ste, že sa v Keni jazdí po ľavej strane s volantom vpravo? „Z celkových 63 265 km ciest je iba 8933 km asfaltovaných. Jazdí sa maximálnou rýchlosťou je 100 km/h mimo obcí a 50 km/h v zastavaných oblastiach.“ uvádza Wikipédia. Za cenu spomenutých 10-tisíc eur zákazník dostane 2-miestnu verziu s veľkým nákladným priestorom, s nulovou konektivitou, bez klimatizácie a so sadou pre dočasnú opravu defektu. Za vyššiu cenu 11 691 eur je možné získať 5-miestnu verziu so základnou konektivitou, 8-palcovým centrálnym displejom, rezervným kolesom upevneným na kufrových dverách a s hliníkovými diskami kolies. Za ďalší príplatok zákazník dostane klimatizáciu a vzhľadom na miestnej pomery a spôsob použitia ocení aj možnosť dokúpenia strešných nosičov.
Najdrahšia verzia vozidla Mobius II stojí 12 659 eur a ponúka aj klimatizáciu, aj plnú konektivitu, dokonca aj vizuálne upravené nárazníky a nástupné plochy. Kolesá sú vo všetkých verziách rovnaké: 215/70 R16. Ak dúfate, že sa Mobius II dostane aj k nám, sklameme vás. Tieto exotické automobily nemajú žiadnu šancu dostať sa na náš trh, ale na stránke mobiusmotors.com si môžete aspoň (rovnako ako sme zo zvedavosti spravili my) môžete nakonfigurovať vlastný off-road a keď máte priveľa peňazí na cestu do Kene, aj rezervovať si testovaciu jazdu 🙂




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.