Čínska značka Byton ukáže vlastné auto s displejom na volante

Kam potom natlačí airbag?
Vydané  Text: 

Automobilová značka Byton je pre nás veľkou neznámou. Čínsky kapitál pochádza od niektorého z veľkých hráčov autopriemyslu, spoločnosť sa na svojej webovej stránke prezentuje ako startup. Startup, ktorý začína hneď so šiestimi pobočkami po celom svete, od domáceho čínskeho Nanjingu, cez Peking, Šanghaj, Hong Kong, Mníchov až po kalifornskú Santa Claru. Pekný začiatok nového biznisu v odvetví, ktoré tak významne regulované.

Značka Byton si kladie za cieľ nielen vyrábať automobily, ale určitým spôsobom ovplyvňovať život svojich klientov. Podľa vlastných slov bude spoločnosť transformovať automobily a dopravu na miesta, v ktorých budete radi počítať každú strávenú minútu. Za jednu z priorít považuje konektivitu automobilov k 4G a 5G sieti a obhajuje ju tým, že denne strávime aj 90 minút sedením v takmer 1,2 miliardách automobilov (keby žili v okolí Bratislavy, ten čas by sa veru natiahol…).
Značka formálne **vznikla 7. septembra 2017** a predstavila sa ako spoločnosť, ktorej úlohou je v prvom rade zlepšovať životy ľudí. Pekný cieľ, avšak to, čo nás bude zaujímať väčšmi, sú jej samotné automobily. Tie nateraz nevyzerajú vôbec zle, hoci z nich poznáme iba interiér a siluetu karosérie. Silueta automobilu, ktorý Byton plánuje previesť už 7. januára 2018 **na technologickom veľtrhu CES**, napovedá o jeho zaradení medzi crossovery. Kompaktné SUV-čka (alebo ak chcete zvýšené hatchbacky) sú v kurze a nejaký ten čas ešte budú, dá sa na nich stavať aj budúcnosť celej jednej automobilovej značky. Pripravovaný koncept sa zatiaľ ukazuje iba v detailoch a mysterióznych vizualizáciách. Na nich je však pôsobivý a pôsobí presvedčivo, reálne. Profil crossoveru pripomína napríklad také Maserati Levante, dopĺňajú ho **full LED svetlomety s polygónovou grafikou** a vo videu sa nezabudlo ani upozornenie na vonkajšie kamery. Prvé koncepčné vozidlo od Bytonu má byť plne autonómne, vždy pripojené na internet, supermoderné. A zadné sedadlá sa budú otáčať tak, ako sme to videli v koncepčnom vozidle od značky Adient. Obzvlášť púvavý je rozmerný displej rozprestierajúci sa na celej palubovke, výrobca ho nazýva **Shared Experience Display**. Jeho použitie by teda malo byť širokospektrálne a pre pasažierov by malo predstavovať vstupné okno do sveta sociálnych sietí, zábavy, práce a vôbec všetkého, čo vás napadne počas cestovania. Mimoriadne dobre tento displej so svojimi doplnkovými technológiami vyzerá, keď ho pasažieri na videu ovládajú pomocou gest (4:40). Aj napriek zmienenej samojazdiacej technológií je koncept od Bytonu vybavený štandardným volantom a dvojicou pedálov. Chýbajú mu páčky za volantom, ktorými by sa aktivovali smerové svetlá alebo stierače. Predná časť interiéru sa pre svoj minimalizmus podobá na ten v Tesla Model 3, ktorý tú jednoduchosť dotiahol až takmer k absurdnosti.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.