Nový Volkswagen Golf je na ceste: vykráda VW dizajn od Renaultu?

Predné denné svietenie ako na Renaulte. Bije do očí aj napriek tomu, že Volkswagen vo svojom Golfe už nejaký ten čas rozvíja koncept estetických doplnkov v tvare písmena C.
Vydané  Text: 

Je to už nejaký ten mesiac, čo sa svetlo sveta dostali fotografie prototypu Volkswagen Golf Gen. E. Tento nápadne moderný hatchback s hranatou karosériou, pútavým lakom a plne elektrickým pohonom by mohol byť reálnym obrazom budúceho Volkswagenu Golf. S tvrdením, že sa tak zrejme naozaj stane, prišiel opäť nemecký Auto Motor und Sport. V porovnaní so súčasným modelom pomerne dramaticky zmení a zlepšená aerodynamika ovplyvní spotrebu paliva. Nový Golf bude postavený na modernizovaj platforme MQB a bude ľahší o 50 kg v porovnaní s predchodcom. Okrem redukcie hmotnosti pod kapotou budú debutovať aj nové motory radu EA211 EVO. Obidva majú vyššiu účinnosť a zníženú spotrebu paliva kvôli turbodúchadlu s premenlivou geometriou a vďaka Millerovmu cyklu. Princíp práce motora s Millerovým cyklom je veľmi podobný princípu práce motora s Atkinsonovým cyklom. Jediný zásadný rozdiel je v tom, že motory s Millerovým cyklom sú preplňované.
Ďalej sa v novej generácii Golfu objavia aj hybridné pohonné systémy a benzínové motory vybavené filtrami pevných častíc. Môžeme očakávať aj verziu poháňanú zemným plynom a je možné, že sa s názvom e-Golf rozlúčime. Ďalšia generácia Golfu spraví ďalší krok v ústrety autonómnej jazde. Výrobca ho vybaví adaptívnym tempomatom a head-up displejom. Okrem toho bude známe niekoľko riešení z vyšších modelov predávaných v skupine Volkswagen. Dojazd na čisto elektrický pohon by mohol dosahovať až 400 kilometrov. Pre viac fotografií otvorte galériu článku.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.