Auto Motor a Šport získal fotky z testov nového BMW radu 8!

Superluxusné kupé a kabrio sa už testujú na domácich cestách, ich cena presiahne 150-tisíc eur!
Vydané  Text: 

BMW radu 8 vo variante kupé sa začne predávať v roku 2018, ako karbiolet o dva roky neskôr. Pôjde o vážneho konkurenta pre Mercedes-Benz triedy S kupé, cenovka by sa mala pohybovať okolo úrovne astronomických 150-tisíc eur. Nemáme najmenšie pochybnosti o tom, že sa aj s takouto cenou budú predávať dobre. Za verziu M8 by si predajcovia mohli vypýtať aj 180-tisíc eur. O tom, že sa BMW vracia k modelovému radu 8, vieme už pomerne dlho. Malo by ísť o akési preklenutie priepasti medzi radou 7 a vozidlami Rolls-Royce, dnes túto pozíciu neohrozene obsadzuje Mercedes-Benz so svojím S kupé. Nemecký magazín Auto Motor und Sport získal fotografie modelového radu 8 kupé (G15)kabrio (G14) priamo na domácich cestách, čo je jasné znamenie faktu, že sa čoskoro predstaví oficiálne a spustí sa jeho predaj. Tento rok sa vozidlo predviedlo v podobe konceptu vo Villa d’Este, produkčná verzia sa však bude od tohto prototypu líšiť.
Kupé radu 8 by síce malo byť na vrchole ponuky BMW, nebude však najväčším automobilom – s dĺžkou niečo málo cez 4,8 metra bude pripomínať radu 6. Veko batožinového priestoru dostane malý spojler, strecha sa bude zvažovať iba veľmi pomaly, pod prednými kapotami sa objavia motory V8, prípadne V12. Tu sa skrátka nešetrí. Opatrne sa špekuluje sa aj o šesťvalcových motoroch, ale cieľová skupina na toto údajne nie pripravená.
BMW rad 8 kupé G15 a kabrio G14 (foto: Stefan Baldauf/Auto Motor und Sport)
V8 z limuzíny radu 7 s objemom 4,4 litra by mal mať výkon v rozmedzí od 460 až do 600 koní. V12 z BMW M760i by poskytol ešte väčší výkon, presnejšie 600 koní a 800 Nm. Prevodovka nepočíta s manuálom, štandardom bude 8-stupňová automatika. BMW radu 8 kupé sa bude vyrábať v závode v Dingolfingu.









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.