BMW i8 prišlo o strechu. Je jediným plug-in hybridným roadsterom na svete.

Tlačová správa, 30.11.2017

Podobne ako nové BMW i8 Coupe, aj nový BMW i8 Roadster vychádza z architektúry vozidla LifeDrive s hliníkovým podvozkom a priestorom pre pasažierov, ktorý je vyrobený z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Oba modely využívajú technológiu BMW eDrive, ktorá zahŕňa vysokonapäťovú batériu s výrazne rozšírenou kapacitou článkov a kapacitou uchovávania energie, ako aj elektromotor, ktorý generuje vyšší maximálny výkon.

Športiak s trojvalcom, elektrické motory a nulové emisie CO2

Vysokonapäťová jednotka je centrálne umiestnená v podvozku vozidla. Kapacita jej článkov je od 20 do 34 Ah a celková kapacita batérie sa pohybuje medzi 7,1 a 11,6 kWh (využiteľná: 9,4 kWh). Z toho vyplýva, že elektrický motor má k dispozícii oveľa viac energie. Konfigurácia článkov umožňuje zvýšenie maximálneho výkonu o 9 kW/12 koní na 105 kW/143 koní, s obmedzeným zrýchlením pri čisto elektrickom pohone s ešte temperamentnejšou dynamikou.

BMW i8 Coupe a BMW i8 Roadster 2018

Pri štandardnom štýle riadenia je možné nové BMW i8 Coupe a nové BMW i8 Roadster riadiť výlučne na elektrický pohon – od naštartovania až do rýchlosti 105 km/h. Spaľovací motor sa zapína až pri vyšších rýchlostiach alebo ak vodič prudšie stlačí plynový pedál a častejšie sa opäť vypne, keď zaznamená pravidelný štýl jazdy. Po stlačení tlačidla eDrive je možné pri obidvoch modeloch jazdiť na čisto elektrický pohon do rýchlosti 120 km/h. Počas testovacieho cyklu NEDC sa elektrický dojazd pri novom BMW i8 Coupe zvýšil na 55 kilometrov a pri novom BMW i8 Roadster bola zaznamenaná hodnota 53 kilometrov.

BMW i8 Coupe a BMW i8 Roadster 2018

Spaľovací motor prešiel pre potreby nového BMW i8 Coupe a nového BMW i8 Roadster ďalšou optimalizáciou. Trojvalcový motor dosahuje maximálny výkon 170 kW/231 koní so zdvihovým objemom 1,5 litra a krútiacim momentom 320 Nm. Pri prevádzke tak vydáva ešte športovejší zvuk. Nainštalovaný filter pevných častíc, ktorý absorbuje pevné častice obsiahnuté vo výfukových plynoch, teraz umožňuje ešte lepšie znižovať emisie.

BMW i8 Coupe a BMW i8 Roadster 2018

Výkon systému pri súčasnom využití elektrického aj spaľovacieho motora v súčasnosti dosahuje 275 kW/374 koní. Akcelerácia nového BMW i8 Coupe z 0 na 100 km/h je 4,4 sekundy, zatiaľ čo novému BMW i8 Roadster to trvá 4,6 sekundy. Pri obidvoch modeloch je maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva podľa európskeho skúšobného cyklu pre plug-in hybridné vozidlá predstavuje pri modeli BMW i8 Coupe 1,9 litra na 100 kilometrov a pri modeli BMW i8 Roadster 2,1 litra na 100 kilometrov, a spotreba elektrickej energie 14,0 kWh a 14,5 kWh na 100 kilometrov. Produkcia emisií CO2 je pri BMW i8 Coupe 42 gramov na kilometer a pri BMW i8 Roadster 46 gramov na kilometer.