Konfigurujeme vlastné Bentley Continental GT. Ak čakáte vysoké ceny, sklameme vás.
Občas si máme právo vyhodiť z kopýtka. Akurát, že v tomto prípade s tým vyhadzovaním iba začneme bez šance dokončenia. Navrhnúť si v oficiálnom konfigurátore Bentley vlastný Continental GT je zábavka bez akéhokoľvek dopadu na reálny život.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
1. krok
Prvý krok v konfigurátore nového Bentley Continental GT sa týka všeobecného farebného a materiálového nastavenia vozidla. Na výber máte modrý Caspian, biely Winter Light, bledomodrý Paradiso, bordový Redshift a šedý Nubium. Vzájomne sa líšia nielen lakom karosérie, ale aj odlišnými detailmi interiéru. Z tejto palety si vyberáme variant Paradiso a pokračujeme ďalej na precíznejšiu personalizáciu.2. krok
Druhý krok v konfigurátore vám dáva možnosť vybrať si opäť farbu laku s tým, že východzie nastavenie je Portofino – to je názov toho bledomodrého laku, ktorý je základom pre variant Paradiso. Na výber máte zo štandardných a rozšírených lakov a keďže nemáme dôvod na skromnosť, vyberáme si prémiový Moroccan Blue.3. krok
Tretím krokom je výber diskov kolies. Pre Bentley Continental GT je k dispozícii osem dizajnov, ktoré sa od seba líšia farbou a dizajnom lúčov. Majú rozmer 21 a 22 palcov, vyberáme si čierno-strieborné 22-palcové Mulliner Driving. Zaujímavosťou je, že Bentley nikde neuvádza, koľko zatiaľ vozidlo stojí a koľko stoja jednotlivé voľby. Skrátka musíte dúfať v čo najlepšiu cenu alebo vás tých zopár desiatok tisíc hore dole nerozhádže.4. krok
Ďalej si vyberáme farebný motív interiéru. Tu je to už komplikovanejšie, pretože si vyberáte typ rozloženia farebnosti, základné čalúlenie a potom ešte sekundárne čalúnenie. Nebudeme špekulovať, páči sa nám kombinácia kožených poťahov béžového Linen a hnedého Saddle.5. krok
A palubovku chceme vo verzii Piano Black. Na výber sú rôzne drevené textúry, Piano Black je z nich najjednoduchšia a podľa nás najelegantnejšia.6. krok
V ďalšom kroku si vyberáme detaily interiéru. Napríklad to, akou niťou majú byť vyšité logá Bentley na sedadlách, ako má vyzerať volant, koberčeky, aké má byť prešívanie sedadiel. Ani nevieme, čo si s toľkými možnosťami počneme.7. krok
V predposlednom kroku si vyberáme rôzne doplnky, napríklad projekciu loga pod dverami, fajčiarsku výbavu, ambientné osvetlenie interiéru, takzvané Touring a City Specification, diamantový dizajn výduchov klimatizácie, rotačný displej, valet key a podobne.8. krok
A konečne sme vo finále. Ak by ste čakali, že vám v konfigurátore zasvieti fantastická cena vášho nového Bentley, budete sklamaní. Konfigurátor kašle na ľudí, ktorí dbajú na ceny, preto sa vám zobrazí iba náhľad vášho budúceho vozidla, kód objednávky a možnosť stiahnuť si PDFko, ktoré však tiež neobsahuje žiadne ceny.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.