Lexus začal predávať autá s kamerami namiesto spätných zrkadiel: pozrite sa, ako to funguje

Novinka sa dá zakúpiť zatiaľ kúpiť iba v Japonsku, ide však o veľký technologický míľnik.
Vydané  Text: 

Keď sa v autách začali objavovať prvé virtuálne kokpity, respektíve veľké farebné displeje namiesto analógových ukazovateľov, bola to veľká vec. Mala a dodnes má svojich odporcov, postupne sa však dostáva aj do lacnejších automobilov a najnovšie môžete virtuálny kokpit nájsť aj vo Volkswagene Polo, ktoré začína s cenou už na 10 990 eur. Podobný scenár zrejme čaká technológia kamier a displejov nahradzujúcich spätné zrkadlá na automobiloch. Ako prvý sa nasadiť do komerčnej ponuky odhodlal japonský Lexus, pričom na domácom trhu sa predáva ako doplnková výbava k modelu LS. Lexus LS sa dnes vyrába už vo svojej piatej generácii, ide o obrovskú limuzínu s výrazne nadštandardným komfortom.

Zrkadlový displej

Lexus je z technologickej inovácie doslova nadšený. „Digitálne zrkadlo ukazuje pohľad zo zadnej kamery na displeji, zabudovanom do celkom zvyčajného spätného zrkadla. Táto zdanlivo drobná vymoženosť má v skutočnosti obrovský význam, pretože umožňuje vodičovi vidieť obraz nezaclonený hlavami cestujúcich,“ uvádza sa v slovenskej tlačovej správe a pokračuje: „Kamera zlepšuje viditeľnosť aj v noci, v daždi a navyše ukazuje panoramatický záber. Ak však niekto uprednostňuje tradičný režim, napríklad počas slnečného dňa, môže si mechanicky nastaviť bežný režim práce zrkadla.“ Digitálne spätné zrkadlo sa dá zabezpečiť z internetu ako doplnková výbava pre takmer akékoľvek auto. Na niektorých e-shopoch sa cena kompletu digitálneho zrkadla a kamery pohybuje na úrovni iba niekoľkých desiatok eur. Takýto set si stačí namontovať na auto, zapojiť ho správne do elektrickej siete vozidla a používať. Aby však takéto riešenie využila niektorá veľká automobilka, v prvom rade musí mať všetko dôsledne otestované a overené, že takýto prvok nespôsobí vodičovi problémy. Digitálne spätné zrkadlo od výrobcu musí pracovať spoľahlivo, vždy a všade, tie čínske digitálne „späťáky“ vám odídu po niekoľkých mesiacoch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.