Nový Jeep Wrangler ukázal aj interiér. Sme spokojní, najtypickejší džíp si udržal charakter.

JK končí, prichádza JL! Jeep Wrangler pre modelový rok 2018 sme mali možnosť prvýkrát vidieť 29. novembra. Práve v ten deň ho automobilka predviedla verejnosti a nie je prekvapením, že sa od predchodcu opäť významnejšie neodlišuje.
Vydané  Text: 

Jeep Wrangler novej generácie

JK končí, prichádza JL! Jeep Wrangler pre modelový rok 2018 sme mali možnosť prvýkrát vidieť 29. novembra. Práve v ten deň ho automobilka predviedla verejnosti a nie je prekvapením, že sa od predchodcu opäť významnejšie neodlišuje.

Iba teraz však Jeep zverejnil aj fotografiu interiéru, ktorá obsiahla pohľad na volant, stredovú konzolu a celú palubovku. Inovácie sú výrazné, do interiéru prenikli výrazné farby a pred volantom sa objavil rozmerný farebný displej.
Jeep si aj naďalej zachováva svoj nezameniteľný charakter, stále si udržiava dojem vysokej odolnosti a funkčnosti. Ťažko hodnotiť, či bolo zámerom dizajnérov vytvoriť aj dojem luxusu a komfortu, pretože ak áno, veľmi sa im to nepodarilo. Wrangler totiž na ľudí so záujmom o okázalý luxus a komfort ani necieli, pred estetiku stavia funkčnosť. Vraj je odolný pred vodou a blatom.

Ultimatívny stroj do terénu

Nový Wrangler sa na oficiálnych fotografiách predstavuje v dvoch verziách. Prvou je štandard s piatimi dverami a pevnou strechou, druhou je open-air (Rubicon), ktorý je možné podľa Jeepu personalizovať. Fotografie interiéru sú práve z tejto otvorenej verzie, ktorá sa navyše ukazuje v drsnom prostredí hôr bez dverí. Na prvý pohľad je vidieť, že sa dizajnéri zamerali na modernizáciu predných partií vozidla. Maska chladiča a svetlomety udržali svoj typický vzhľad, vyzerajú však sofistikovanejšie a modernejšie. Tie boli predmetom vývoja v prípade každej obmeny generácií, napríklad tá s označením YJ ich mala ešte hranaté.

Ako je to s označeniami YK, JK, JL, … ?

Jeep Wrangler je legendárny automobil nielen pre svoje úžasné vlastnosti, ale aj pre nezameniteľný dizajn, ktorý sa s ním vlečie už desaťročia. Keď si pozeráte inzeráty na jazdené Wranglery, vďaka písmenám viete spoľahlivo určiť, o akú generáciu vozidla ide. Generácia YJ sa vyrábala v rokoch 1987 až 1995. Generácia TJ priniesla prvýkrát okrúhle predné svetlomety a vyrábala sa v rokoch 1997 až 2006. Práve ukončená generácia JK sa vyrábala od roku 2007 a v porovnaní s obomi predchádzajúcimi bola výrazne väčšia. Aktuálne nastupujúca generácia JL začína v modelovom ročníku 2018 a ako dlho ju bude Jeep vyrábať, zatiaľ nevieme. Životnosť jednej generácie Wranglera je však vzhľadom na súčasný automobilový priemysel neštandardne dlhá.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.