Boli sme pri slovenskej premiére elektrického Nissanu Leaf (fotogaléria)

Nová generácia elektromobilu je výrazne estetickejšia a má komfortný interiér. Pozrite si naše fotky zo slovenskej premiéry.
Vydané  Text: 

Vyzerá naozaj dobre. O vzhľade a technológiách novej generácie najpopulárnejšieho elektromobilu na svete už vieme nejaký ten týždeň, teraz sme ho konečne videli naživo a mali sme príležitosť prezrieť si jeho detaily.

Nový Nissan Leaf konečne nepúta pozornosť nezvyčajným dizajnom, ktorý by upozorňoval na prítomnosť elektrického pohonu. Moderný typ pohonu síce naďalej pripomína detailmi, napríklad plnou „maskou chladiča“ s modrým 3D efektom a chýbajúcimi výfukmi, nejde však o niečo, čo by udieralo do očí. Trúfame si tvrdiť, že práve pre tento nový „normálny“ dizajn bude novinka ešte úspešnejšou, než jej predchodca kedykoľvek predtým. Nemožno však nespomenúť, že dizajn novinky je inšpirovaný (dokonca celkom výrazne) konceptom IDS z roku 2015.
Nissan v priestoroch staronového administratívneho centra Mlynica v Bratislave predviedol verziu vozidla s pravostranným riadením v čiernom vyhotovení karosérie. Interiér bol takisto prevedený do čiernej farby, čím sa výraznejšie odlišoval od oficiálnych fotografií výrobcu. Sedadlá sú pohodlné a kokpit pomerne jednoduchý, nezaprie japonský pôvod a podobnosť s ostatnými modelmi výrobcu. Nissan tvrdí, že interiér pôsobí luxusnejším dojmom a pocitom čistoty a ticha. Nemôžeme nesúhlasiť, ale zo statickej prezentácie a niekoľkých minút za volantom sa hodnotí ťažko.
Nový Leaf prichádza s technológiami ProPILOT pre čiastočne autonómne riadenie, e-PEDAL pre kompletné ovládanie pohybu vozidla akceleračným pedálom a vyspelým elektrifikovaným pohonom Nissan Intelligent Power s vyšším výkonom v porovnaní s predchodcom (110 kW, 320 Nm). Dojazd elektromobilu bol medzigeneračne predĺžený na 378 km (podľa európskych noriem) a koncom budúceho roka Nissan na trh uvedie aj verziu s vyšším výkonom a kapacitou batérie za vyššiu cenu.
Nepochybne zaujímavou funkciou je aj Nissan Intelligent Integration, čo je vo svojej podstate energetický zdroj priamo z auta. Technológia umožňuje skladovať elektrickú energiu v trakčných batériách a ďalej ju odovzdávať nielen do vlastného pohonného systému, ale napríklad aj do verejnej elektrickej siete.
Sci-fi? Ani nie. „Systém funguje tak, že umožňuje majiteľom elektromobilov Nissan pripojiť sa do elektrickej siete a hrať aktívnu rolu v službách energetickej siete a poskytuje im príležitosť alternatívneho zdroja príjmu,“ uvádza Nissan vo svojej tlačovej správe a pokračuje: „Technológia vozidiel v sieti (Vehicle2Grid – V2G) dovoľuje obojsmerné dodávky energie a umožňuje plne integrovať elektromobily do národnej elektrickej siete. Keď sa technológia V2G rozšíri, môže úplne zmeniť pravidlá hry pre majiteľov elektromobilov Nissan. Tí sa totiž stanú aktívnou skupinou ovplyvňujúcou dianie na trhu s energiou.“ Nový Leaf bude na európskom trhu v predaji od januára 2018 a podľa slov predstaviteľov Nissanu nebude oveľa vyššia ako cena odchádzajúcej generácie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.