Ďalší nezaraditeľný elektromobil, tentokrát s najširším displejom na svete!

ERIK STRÍŽ, 30.10.2017
Značka Nissan ukázala, ako si prestavuje budúcnosť vlastných áut. IMx je trúfalý a opäť nezaraditeľný do akejkoľvek kategórie automobilov.

Je to kombi, liftback, crossover, SUV, hatchback a tiež kupé. Alebo vlastne ani jedno z nich, prípadne niečo medzi nimi.

To, čo predviedla značka Nissan na autosalóne v Tokiu, je trúfalé a odvážne, ale aj vypovedajúce o tom, kam sa bude automobilový priemysel uberať v najbližších desaťročiach.

Srdcom koncepčného automobilu je výlučne elektrická pohonná sústava s celkovým výkonom maximálne 320 kW a s krútiacim momentom dosahujúcim famóznych 700 Nm. Na jedno nabitie by vraj tento stroj mohol prejsť až 600 kilometrov, čo je úroveň súčasných áut so spaľovacími motormi.

Koncept Nissan IMx (Tokio 2017)
Koncept Nissan IMx (Tokio 2017)

Autonómne jazdenie ako štandard

Zvykáme si na to, že nielen koncepty, ale už aj sériovo vyrábané automobily disponujú funkciami, ktoré sprístupňujú niečo, čo bolo ešte donedávna doménou lietadiel. Funkcia autopilota dnes možno nie je dotiahnutá do dokonalosti, ale počíta sa s ňou ako so štandardom už v blízkej budúcnosti.

Platí, že čím menej vodičov, tým menej nehôd. Ak funkcie riadenia preberie počítač s desiatkami senzorov a schopnosťou predpovedať budúcnosť, z vodičov sa stanú iba pasívni pasažieri s eventuálnou možnosťou prevzatia riadenia.

Koncept Nissan IMx (Tokio 2017)
Koncept Nissan IMx (Tokio 2017)

S autonómnym jazdením ako so štandardom počíta aj koncept IMx, pričom spomenutému eventuálnemu vodičovi poskytne priestor na riadenie v tradičnej forme. Prítomný je volant, dva pedále a stredová konzola s dotykovým rozhraním, na ktorej sa (pravdepodobne) menia aj režimy prevodovky P, D, R a N.

Koncept Nissan IMx (Tokio 2017)

Ultraširoký OLED displej

Mimoriadne pútavým detailom konceptu je široký displej v interiéri. Je vedený po celej šírke palubovky a ešte aj po bočných oknách, kde zastupuje funkciu bočných spätných zrkadiel. Je možné, že ide o vôbec najväčší displej použitý v automobile vôbec. Podľa oficiálnej tlačovej správy výrobcu tento displej využíva technológiu OLED a podľa dostupných fotografií je čiastočne priehľadný.

Zaujímavosťou je, že sa pri výrobe konceptu Nissan IMx uplatňuje 3D tlač a využíva sa aj drevo.