Ďalší nezaraditeľný elektromobil, tentokrát s najširším displejom na svete!

Značka Nissan ukázala, ako si prestavuje budúcnosť vlastných áut. IMx je trúfalý a opäť nezaraditeľný do akejkoľvek kategórie automobilov.
Vydané  Text: 

Je to kombi, liftback, crossover, SUV, hatchback a tiež kupé. Alebo vlastne ani jedno z nich, prípadne niečo medzi nimi.

To, čo predviedla značka Nissan na autosalóne v Tokiu, je trúfalé a odvážne, ale aj vypovedajúce o tom, kam sa bude automobilový priemysel uberať v najbližších desaťročiach. Srdcom koncepčného automobilu je výlučne elektrická pohonná sústava s celkovým výkonom maximálne 320 kW a s krútiacim momentom dosahujúcim famóznych 700 Nm. Na jedno nabitie by vraj tento stroj mohol prejsť až 600 kilometrov, čo je úroveň súčasných áut so spaľovacími motormi.

Autonómne jazdenie ako štandard

Zvykáme si na to, že nielen koncepty, ale už aj sériovo vyrábané automobily disponujú funkciami, ktoré sprístupňujú niečo, čo bolo ešte donedávna doménou lietadiel. Funkcia autopilota dnes možno nie je dotiahnutá do dokonalosti, ale počíta sa s ňou ako so štandardom už v blízkej budúcnosti. Platí, že čím menej vodičov, tým menej nehôd. Ak funkcie riadenia preberie počítač s desiatkami senzorov a schopnosťou predpovedať budúcnosť, z vodičov sa stanú iba pasívni pasažieri s eventuálnou možnosťou prevzatia riadenia.
S autonómnym jazdením ako so štandardom počíta aj koncept IMx, pričom spomenutému eventuálnemu vodičovi poskytne priestor na riadenie v tradičnej forme. Prítomný je volant, dva pedále a stredová konzola s dotykovým rozhraním, na ktorej sa (pravdepodobne) menia aj režimy prevodovky P, D, R a N.

Ultraširoký OLED displej

Mimoriadne pútavým detailom konceptu je široký displej v interiéri. Je vedený po celej šírke palubovky a ešte aj po bočných oknách, kde zastupuje funkciu bočných spätných zrkadiel. Je možné, že ide o vôbec najväčší displej použitý v automobile vôbec. Podľa oficiálnej tlačovej správy výrobcu tento displej využíva technológiu OLED a podľa dostupných fotografií je čiastočne priehľadný. Zaujímavosťou je, že sa pri výrobe konceptu Nissan IMx uplatňuje 3D tlač a využíva sa aj drevo.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.