Alfa Romeo aj Maserati spomaľujú výrobu. Stačilo, aby Čína zmenila jeden zákon, ktorý ohrozí aj ďalšie značky!

ERIK STRÍŽ, 23.10.2017
Silné reči o tom, že Alfa Romeo ročne vyrobí 170-tisíc kusov áut, sú dnes prakticky nesplniteľné. Má ich byť až o štvrtinu menej!

Zrejme aj pompa okolo nových modelov Giulia a Stelvio bola súčasťou marketingovej stratégie, ktorá sa dnes ukazuje ako nie celkom efektívna. Keď šéf koncernu FCA tvrdil, že Alfa Romeo vyrobí ročne 170-tisíc kusov nových automobilov, poriadne sa prepočítal. Reálna produkcia značky je podľa poľského denníka Moto a spoločnosti JATO Dynamics 130- až 140-tisíc. To je približne o štvrtinu menej ako odhadovali v FCA.

Číslam značky Alfa Romeo najnovšie neprospeje ani zmeny v čínskych zákonoch, ktoré upravujú obchodné vzťahy medzi výrobcami a ich dílermi. Ak doteraz platilo, že výrobcovia mohli od predajcov zmluvne vyžadovať, aby nakupovali autá aj do skladových zásob, po novom budú takéto praktiky regulované. Díleri síce môžu nakupovať autá do svojich zásob, avšak nikto ich k tomu nemôže nútiť. Pre Alfa Romeo a tiež Maserati to znamená opäť ďalší dôvod na znižovanie cieľov.

Alfa Romeo Stelvio (2017)

Alfa Romeo Stelvio (2017)

Výrobná linka SUV-čka Maserati Levante bude musieť stáť dva týždne od októbra do novembra a výroba modelov Giulia a Stelvio klesá z 300 na 265 kusov na jednu zmenu. Je to pritom ďalšie zníženie v továrni po septembrovej odstávke výroby, ktorá spôsobila zníženie produkcie o dvetisíc kusov áut. V reálnych číslach sa predaje modelu Giulia znížili dramaticky: zatiaľ čo v júli sa „predalo“ (resp. dodalo do skladových zásob) 2666 kusov športových sedanov, v septembri to bolo iba 227 kusov. To je pokles mesačný o viac ako 90 percent. Maserati poslalo na čínsky trh v auguste a septembri 250 kusov SUV-čka Levante, avšak predtým to bolo priemerne 800 kusov mesačne.

FCA, Alfa Romeo, Maserati, to je nekonečný taliansky príbeh, ktorý dnes vo veľkej miere závisí od vývoja politickej a trhovej situácie v Číne.