Bývalý šéf AMG Spitzner: chce motory už iba od BMW!

Redakcia, 10.10.2017
Automobilka Wiesmann mení stratégiu: nové materiály, nová technika a motory už iba od BMW!

Mario Spitzner je šéfom značky Wiesmann od 1. októbra 2016, pričom do roku 2014 pôsobil na vedúcej pozícii spoločnosti AMG. AMG je dnes neoddeliteľnou súčasťou značky Mercedes, vrcholové športové modely najstaršej nemeckej automobilky dokonca nesú názov Mercedes-AMG.

„Naša nová produktová stratégia a otvorenie medzinárodných trhov si vyžadujú ďalekosiahly vývoj existujúceho konceptu vozidiel - od technológií až po nové materiály,“ uviedol Mario Spintzner pre nemecký Auto Motor und Sport. “Prirodzene zohrávajú ústrednú úlohu špecifické športové vozidlá Wiesmanna, budeme starostlivo rozvíjať ich charakteristický dizajn.“

Koncepčný automobil Wiesmann Spyder z roku 2011


Veľkolepé plány na znovuzrodenie slávnej značky však už dnes narážajú na problémy. Nový športový model od Wiesmannu mal byť predstavený ešte koncom minulého roka, avšak tento plán sa zmenil na neurčitý termín v priebehu roka 2017. Vzorom má byť koncepčný automobil Wiesmann Spyder z roku 2011.

Z najnovších správ od Auto Motor und Sport sa dozvedáme, že motory pre nové modely Wiesmann bude dodávať výlučne BMW M GmbH. V8-čky nebudú od AMG, teda od firmy, ktorej predtým Spitzner šéfoval a prirodzene by tak mal svoje doterajšie pôsobenie obhájiť. Avšak aj napriek zdanlivej nedôvere k AMG celá vec stojí a padá na financiách. Netreba zabúdať na to, že aj doterajšie modely od Wiesmannu, teda MF 30, MF 3, GT MF 4 a GT MF5, mali takisto motory od BMW.

Koncepčný automobil Wiesmann Spyder z roku 2011


Tie sú pre značku Wiesmann všeobecným a dlhodobým problémom. Paradoxne však aj s tým, že niekto chce ponúknuť priveľa. Britskí vlastníci značky Roheen a Sahir Berryovci mali nedávno problém s tým, že by sa značka dostala do rúk čínskemu investorovi Sinfonie Investment, ktorý ponúkol naviac. Freeman Shen, stojaci za Sinfonie Investment, bol predtým zodpovedný za budovanie značky Volvo v Číne v spolupráci s čínskou automobilkou Geely.

Bratia Berryovci dlhodobo spolupracujú so súrodencami Martinom a Friedhelmom Wiesmannovcami, zakladateľmi samotnej automobilky a „problémy“ s privysokou ponukou z Číny údajne spôsobili, že sa so všetkým mešká.

Značka Wiesmann očividne má budúcnosť, avšak zdá sa, že viac ako vývoju a výrobe sa venuje právnym problémom a dialógmi s advokátmi.