Revolúcia zo Švajčiarska? S tekutou batériou prejdete 1000 km bez zastavenia!

Kým mainstreamové značky vylepšujú technológiu Li-Ion batérií, Švajčiari sa vybrali vlastnou cestou.
Vydané  Text: 

Aj tento rok sme mohli na autosalóne vidieť rôzne elektrické štúdie a sériové modely, ktoré sľubujú stále o niečo lepší dojazd. Častokrát sa ale do výroby dostanú škaredé krabice plné kompromisov. Všetky sú pritom drahé, všetky sa dlho nabíjajú a všetky disponujú nedostatočným dojazdom. Automobilky svoje výrobky obhajujú tým, že robia maximum v rámci technických možností lítium-iónových batérií. Prečo sa ale žiadna automobilka nesnaží prísť s novým riešením?


Zatiaľ čo sa veľké automobilky zamerali na zdokonaľovanie klasického akumulátora, švajčiarska firma nanoFlowcell prišla s úplne novým druhom batérie. Tá funguje na podobnom princípe ako palivové články. Namiesto vodíka ale tankujete špeciálny elektrolyt bi-ION, ktorý disponuje slušnou energetickou hustotou 600 Wh/liter. Jeho cena sa pritom pohybuje na úrovni 10 centov za liter.


Výrobca tvrdí, že celkové náklady na 100 kilometrov by nemali presiahnuť 2 €, pričom na jednu nádrž by sme mali prejsť až 1000 kilometrov. Samotný pohon je pritom dimenzovaný na 2,5 milióna kilometrov. A keďže vozidlo aj naďalej poháňajú elektromotory, parametre výkonu by mali byť na úrovni dnešných elektromobilov. Dobrou správou je, že koncept už reálne jazdil a počas prvých 100 000 km sa nevyskytli žiadne problémy. Osud tohto pohonu je teraz v rukách veľkých automobiliek, ktorým chce švajčiarska firma predať výrobnú licenciu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.