Revolúcia zo Švajčiarska? S tekutou batériou prejdete 1000 km bez zastavenia!

Peter Orosz, 13.09.2017
Kým mainstreamové značky vylepšujú technológiu Li-Ion batérií, Švajčiari sa vybrali vlastnou cestou.

Aj tento rok sme mohli na autosalóne vidieť rôzne elektrické štúdie a sériové modely, ktoré sľubujú stále o niečo lepší dojazd. Častokrát sa ale do výroby dostanú škaredé krabice plné kompromisov. Všetky sú pritom drahé, všetky sa dlho nabíjajú a všetky disponujú nedostatočným dojazdom. Automobilky svoje výrobky obhajujú tým, že robia maximum v rámci technických možností lítium-iónových batérií. Prečo sa ale žiadna automobilka nesnaží prísť s novým riešením?


Zatiaľ čo sa veľké automobilky zamerali na zdokonaľovanie klasického akumulátora, švajčiarska firma nanoFlowcell prišla s úplne novým druhom batérie. Tá funguje na podobnom princípe ako palivové články. Namiesto vodíka ale tankujete špeciálny elektrolyt bi-ION, ktorý disponuje slušnou energetickou hustotou 600 Wh/liter. Jeho cena sa pritom pohybuje na úrovni 10 centov za liter.


Výrobca tvrdí, že celkové náklady na 100 kilometrov by nemali presiahnuť 2 €, pričom na jednu nádrž by sme mali prejsť až 1000 kilometrov. Samotný pohon je pritom dimenzovaný na 2,5 milióna kilometrov. A keďže vozidlo aj naďalej poháňajú elektromotory, parametre výkonu by mali byť na úrovni dnešných elektromobilov. Dobrou správou je, že koncept už reálne jazdil a počas prvých 100 000 km sa nevyskytli žiadne problémy. Osud tohto pohonu je teraz v rukách veľkých automobiliek, ktorým chce švajčiarska firma predať výrobnú licenciu.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov