Kde sa iní bijú o pozornosť, tam Renault prišiel s úžasnými autami (Frankfurt 2017)

ERIK STRÍŽ, 13.09.2017
Automobilka Renault možno nemá tak hlasné marketingové oddelenie ako ostatné značky, ale predstavila dva úžasné automobily, ktoré by sme nemali prehliadať.

Mégane R.S.

Nový Renault Mégane R.S. má 4CONTROL, nový motor, údajne výnimočnú agilitu a technológie z motoršportu. Toľko na úvod z pera marketingových pracovníkov.

Úplne nový Mégane R.S. sa okamžite po svojom včerajšom predstavení radí medzi najhorúcejšieho hot hatche sveta a dokazuje to nielen vizuálne pútavými doplnkami na karosérii. Ako vôbec prvý vo svojom segmente ponúkne pohon všetkých štyroch kolies. Jeho 1,8-litrový motor vyvinie maximálny výkon na úrovni až 280 konských síl (205 kW), čo je iba 20 menej ako Seat Leon Cupra R s automatickou prevodovkou. Avšak koncom roka 2018 automobilka uvedie aj verziu Trophy, ktorej výkon bude rovných 300 koní.



Mégane R.S. dosahuje maximálny výkon pri 6000 ot./m. a jeho krútiaci moment zatlačí do sedadiel silou až 390 Nm. Správne, až 390 Nm, a to sa bavíme o hatchbacku, nie o naftovom kombíku.

Zákazníci budú mať možnosť výberu medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 6-stupňovou dvojspojkovou EDC s páčkami za volantom. Automobil stojí na 18-palcových diskoch kolies, k dispozícii však bude aj ich 19-palcové prevedenie.

Technologickou kuriozitou je pripojiteľná kamera, ktorá je súčasťou prípatkového balíčka Expert. Tá nahráva jazdu s tým, že vodič má potom možnosť svoj jazdný štýl analyzovať a zlepšovať tak svoje schopnosti.



Koncept SYMBIOZ, pokračovateľ Trezoru

Keď Renault minulý rok na autosalóne v Paríži predviedol koncepčný automobil Trezor, vyslúžil si tým množstvo pozitívnej kritiky. Takýto krásny automobil sme od francúzskej značky rozhodne nečakali a jeho dizajn nás priam oslnil.



Tento rok, avšak vo Frankfurte, Renault opäť predstavuje podobne krásny koncept, nazýva ho SYMBIOZ a môžeme ho považovať za pokračovateľa Trezoru, avšak nie za jeho nástupcu.



Trezor bol nápadné športové GT, Symbioz je prakticky nezaraditeľný - mohli by sme ho označiť za akési štýlové kombi (?). Je víziou dizajnérov automobilky o automobilovej doprave v roku 2030, kedy sa technológie, dizajn a ekosystém nebudú vylučovať alebo obmedzovať, ale dopĺňať. Koncept je elektrický, pripojený k internetu, autonómne jazdiaci a „plne integrovaný do ľudského ekosystému“ - nech to už znamená čokoľvek. Zrejme tým Francúzi myslia to, že si raz budú ľudia parkovať autá priamo v obývačke, ako je to vyobrazené na lifestylových fotkách ku konceptu.