Kde sa iní bijú o pozornosť, tam Renault prišiel s úžasnými autami (Frankfurt 2017)
Automobilka Renault možno nemá tak hlasné marketingové oddelenie ako ostatné značky, ale predstavila dva úžasné automobily, ktoré by sme nemali prehliadať.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Mégane R.S.
Nový Renault Mégane R.S. má 4CONTROL, nový motor, údajne výnimočnú agilitu a technológie z motoršportu. Toľko na úvod z pera marketingových pracovníkov.Úplne nový Mégane R.S. sa okamžite po svojom včerajšom predstavení radí medzi najhorúcejšieho hot hatche sveta a dokazuje to nielen vizuálne pútavými doplnkami na karosérii. Ako vôbec prvý vo svojom segmente ponúkne pohon všetkých štyroch kolies. Jeho 1,8-litrový motor vyvinie maximálny výkon na úrovni až 280 konských síl (205 kW), čo je iba 20 menej ako Seat Leon Cupra R s automatickou prevodovkou. Avšak koncom roka 2018 automobilka uvedie aj verziu Trophy, ktorej výkon bude rovných 300 koní.
Mégane R.S. dosahuje maximálny výkon pri 6000 ot./m. a jeho krútiaci moment zatlačí do sedadiel silou až 390 Nm. Správne, až 390 Nm, a to sa bavíme o hatchbacku, nie o naftovom kombíku.
Zákazníci budú mať možnosť výberu medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 6-stupňovou dvojspojkovou EDC s páčkami za volantom. Automobil stojí na 18-palcových diskoch kolies, k dispozícii však bude aj ich 19-palcové prevedenie.
Technologickou kuriozitou je pripojiteľná kamera, ktorá je súčasťou prípatkového balíčka Expert. Tá nahráva jazdu s tým, že vodič má potom možnosť svoj jazdný štýl analyzovať a zlepšovať tak svoje schopnosti.
Koncept SYMBIOZ, pokračovateľ Trezoru
Keď Renault minulý rok na autosalóne v Paríži predviedol koncepčný automobil Trezor, vyslúžil si tým množstvo pozitívnej kritiky. Takýto krásny automobil sme od francúzskej značky rozhodne nečakali a jeho dizajn nás priam oslnil.Tento rok, avšak vo Frankfurte, Renault opäť predstavuje podobne krásny koncept, nazýva ho SYMBIOZ a môžeme ho považovať za pokračovateľa Trezoru, avšak nie za jeho nástupcu.
Trezor bol nápadné športové GT, Symbioz je prakticky nezaraditeľný – mohli by sme ho označiť za akési štýlové kombi (?). Je víziou dizajnérov automobilky o automobilovej doprave v roku 2030, kedy sa technológie, dizajn a ekosystém nebudú vylučovať alebo obmedzovať, ale dopĺňať. Koncept je elektrický, pripojený k internetu, autonómne jazdiaci a „plne integrovaný do ľudského ekosystému“ – nech to už znamená čokoľvek. Zrejme tým Francúzi myslia to, že si raz budú ľudia parkovať autá priamo v obývačke, ako je to vyobrazené na lifestylových fotkách ku konceptu.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.