TVR je konečne späť! Model Griffith ponúkne atmosférickú V8čku a 500 koní.

Nové TVR dalo prednosť tradičným hodnotám!
Vydané  Text: 

Na nový model tejto značky sme čakali niekoľko rokov. Podľa prvých fotografií a parametrov ale môžem s kľudným svedomím prehlásiť, že to čakanie stálo za to! Automobil predstavili len pred pár hodinami na akcii Goodwood Revival, kde na seba rozhodne strhlo všetku pozornosť.


Griffith má 4,314 mm na dĺžku, 1,850 mm na šírku a len 1,239 mm na výšku. Veľkostne tak najbližšie pasuje k Aston Martin V8 Vantage. TVR je však stále kompaktnejšie ako Porsche 911 alebo Jaguar F-Type. Auto navyše nie je len malé, ale aj pomerne ľahké. Celkovú hmotnosť sa vďaka uhlíkovým vláknam podarilo stlačiť pod 1,250 kg, čo je veľmi slušná hodnota.


Dizajn je pre túto značku typicky uletený. Mne osobne veľmi nesadol zvláštny úškrn prednej masky. Inžinieri posunuli kabínu takmer úplne dozadu, čo prispelo k dosiahnutiu ideálneho rozloženia hmotnosti 50:50. Za zmienku stojí aj vydarená zadná časť, kde dominujú zaujímavo riešené LED svetlomety a elegantné prítlačné krídlo.


Hviezdou večera je ale motor. Ide o 5-litorvý atmosférický osemvalec Cosworth s výkonom 500 koní. Celý výkon sa navyše prenáša cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku na zadnú nápravu. Ručička tachometra dokáže prekročiť 320 km/h, presnú maximálnu hodnotu však nepoznáme. Zatiaľ neznámy je tiež čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Na viac detailov si tak budeme musieť ešte počkať. Výroba oficiálne začne koncom budúceho roka a prví zákazníci tzv. „Launch Edition“ si musia pripraviť 90 000 libier.





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.