MINI John Cooper Works GP sa vracia po 5 rokoch iba ako štúdia

Interiér má vykuchaný až na kov a medzi vodičom a spolujazdcom je pre istotu hasiaci prístroj.
Vydané  Text: 

V septembri 2012 sa na autosalóne v Paríži predstavil jedinečný automobil, MINI John Cooper Works GP. Nadväzoval na MINI Cooper S z roku 2006 s prvkami John Cooper Works GP Kit.

Ďalšia generácia GP síce zatiaľ neprichádza, BMW Group však značke Mini doprialo aspoň to, aby vo Frankfurte nad Mohanom na autosalóne IAA 2017 predviedlo aspoň jej štúdiu. Vyzerá mimoriadne pôsobivo a očakávame, že sa po vzore predchádzajúcich generácií čoskoro vyrobí v limitovanom počte 2000 kusov.



Dvetisíc z prvého Cooper S a dvetisíc z druhého John Cooper Works GP jazdí po svete ak platilo, že sa na seba podobali, aktuálna štúdia bude od nich asi najodlišnejšia. Automobil si síce zachováva charakter východzieho modelu, vylepšuje však detaily karosérie a interiéru v takej miere, že sa stáva úplne novým vozidlom.

Obzvlášť pôsobivý je zadný strešný spojler, na ktorý plynule nadväzuje karosárska úprava po bokoch určená na optimálne odvádzanie vzduchu. Vonkajší vzhľad MINI John Cooper Works GP je prepracovaný do najmenšieho detailu, aj spätné zrkadlá majú jedinečný dizajn pre čo najmenší odpor vzduchu. Číslo 0059 na karosérii odkazuje na rok 1959, rok založenia značky Mini.



Tento špeciál má jedinečný aj interiér. Pôsobí takmer puristicky, odolne a výrazne športovo. Čalúnenie stropu a podlahy výrobca nepoužil, takže sú viditeľné všetky tie technické otvory a zvary, ktoré sa bežne automobilky snažia zakryť. Športové sedadlá obsahujú integrované 5-bodové bezpečnostné pásy, medzi vodičom a spolujazdcom je hasiaci prístroj, páčky prevodovky sú za volantom a obaja pasažieri sú bezpečne uzatvorení v neskrytom ráme. Kruhové motívy a prémiovosť v interiéri nahradil purizmus, i keď veľký centrálny displej v kruhovej konzole ostal zachovaný – je typickým prvkom všetkých automobilov značky Mini. Upravená je aj grafika zobrazovaná na displeji pred volantom, už na prvý pohľad má pôsobiť agresívne a pretekársky.

MINI John Cooper Works GP pripomína, že značka aj napriek mestskému charakteru svojich vozidiel žne úspechy na poli motoršportu. Paradoxné však je, že keďže ide o štúdiu, výrobca nespomína technické údaje o motore a jazdných vlastnostiach. Uvádza iba to, že každá séria John Cooper Works GP predstavuje „maximálne výkonové možnosti“.



Pretekárska štúdia John Cooper Works GP nebude jediným zaujímavým kúskom, ktorý automobilka predviedie na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Písali sme aj o elektrickom Mini, ktoré by si určite zaslúžilo vašu pozornosť.










Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.