Už aj Daimler tlačí naftu do úzadia, ponúkne bonus za jej výmenu

Napríklad výmenou nafťáku za elektrický Mercedes môže zákazník ušetriť viac ako 12-tisíc eur.
Vydané  Text: 



Daimler rozbieha aj na Slovensku novú kampaň, ktorá poteší všetkých tých, ktorí zvažujú výmenu svojho staršieho naftového auta akejkoľvek značky.

Slovenské zastúpenie koncernu Daimler, ktorý zastrešuje aj značky ako Mercedes-Benz a Smart, uvádza plánované bonusy za nákup nových automobilov veľmi presne. Zaujímavosťou je, že bonusy ponúka za automobily akejkoľvek značky, nielen vlastného koncernu. Ako uvádza v tlačovej správe, „majiteľom, ktorí majú najmenej polroka registrované osobné motorové vozidlá ľubovoľnej značky s dieselovými motormi spĺňajúcimi normu EU1 až EU4, poskytne za stanovených podmienok bonus na ich výmenu za nové.“

Výška finančného bonusu sa líši v závislosti od toho, v akej motorizácii si zákazník auto kúpi a akej značky bude. Na Smarty dá Daimler nižšie bonusy ako na Mercedesy, ale stále nie zanedbateľné. Pokiaľ by si zákazník kupoval plug-in hybrid alebo elektromobil, k bonusu od Daimleru sa pripočíta aj dotácia od štátu. Spolu s výmenným bonusom získa zákazník aj kompenzáciu za jazdené vozidlo s dieselovým motorom normy EU1 až EU3, ktoré bude zošrotované, aby sa ďalej nevrátilo do ulíc.

Prekvapivé je, že hoci tento krok od Daimleru jednoznačne upozorňuje na jeho záujem o posunutie naftových agregátov do pozadia na úkor benzínových a elektrifikovaných pohonov, sám v tlačovej správe pripomína, že nevidí správnu cestu v zákaze nafty. Uprednostňuje optimalizáciu naftových pohonov a odkupný bonus preto uplatňuje aj pri nákupe nového naftového Mercedesu, ktorý spĺňa normu EU6.

Diesel EU6 Mercedes-BenzBenzín EU6 Mercedes-BenzPlug-in hybrid Mercedes-BenzElektrické vozidlo Mercedes-BenzElektrické vozidlo smartBenzín EU6 smart
Výmenný bonus2 400,- EUR s DPH2 400,- EUR s DPH2 400,- EUR s DPH2 400,- EUR s DPH1 200,- EUR s DPH1 200,- EUR s DPH
Podpora elektromobility od Mercedes-Benz Slovakia3 000,- EUR s DPH5 000,- EUR s DPH3 000,- EUR s DPH
Podpora elektromobility od MH SR a ZAP SR3 000,- EUR s DPH5 000,- EUR s DPH5 000,- EUR s DPH
CELKOM2 400,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU42 400,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU48 400,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU412 400,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU49 200,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU41 200,- EUR s DPH + hodnota za zošrotovanie vozidla EU1 až EU3 resp. výkup vozidla EU4


Nemci idú príkladom

Podobný krok pred niekoľkými týždňami zaviedlo BMW, písali sme o tom v článku BMW bude vykupovať staré naftové autá výmenou za elektrické a hybridné. Majitelia starších automobilov značky BMW si budú môcť u predajcov nových vozidiel uplatniť bonus do výšky maximálne 2-tisíc eur, ak si výmenou zaň zabezpečia nový automobil značky BMW s elektrickým alebo hybridným pohonom alebo niektorý so spaľovacím motorom spĺňajúcim náročnú normu Euro 6. Táto norma pripúšťa emisie škodlivých plynov CO2 nanajvýš 130 gramov na jeden kilometer jazdy v štandarde NEDC. Záujemci o výkup však musia vlastniť automobil koncernu BMW s motorom normy EU4 a stihnúť kúpiť nové auto do 31. decembra 2017.

Daimler má podmienku, aby zákazník objednal vozidlo ešte v priebehu tohto roka, pričom termín jeho prevzatia môže byť aj v priebehu roku 2018.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.